Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jag finns i Örebro, och hittar gärna på nåt! Jag har en shettis som körs mest just nu!
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

*puttar lite*

Jag bor i Kristianstad, skåne.
Jag skulle mer än gärna hitta en fin ridled - gärna lite längre sträcka, med sällskap!
Min häst är flyttbar o jag har tillgång till bil och släp!
Hör gärna av er, om någon är intresserad! :)
Kan tillägga att jag aldrig varit ett tävlingsfan - nu rider jag ganska prestationslöst
på en 16-årig f.d travare - tränar både dressyr o hoppning, men mest för skojs skull.
:)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Rolig Aktivitet!! HOVDALARITTEN 11/7! Det är Distans "träningstävling/utbildningsritt" inga krav på klubbtillhörighet, lisenc osv. det finns två klasser, en på 12 km och en på 20 km :) tänkte att det kunde vara en kul grej! vad säger ni? ngn mer som tycker att det låter intressant?

Hur var det där? :)

Tycker förövrigt den här tråden lät mycket trevlig! :D

Jag bor i Perstorp och rider för tillfället en nordsvensk. Har inget ridsällskap alls häromkring, så det skulle vara riktigt kul med lite nya bekantskaper! Långritter låter helmysigt, ska bara skaffa bättre kondis på hästapållen först :p Men jag är helt klart på om det blir något som inte ligger alldeles för långt bort ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Gud, förlåt, riktigt usel aktivitet här från min sida! Hälsar alla nya välkomna! Vad säger ni alla om en tur till Hallandsåsen, svedbargakulle eller Sibirien nästa helg (1-2)?
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Gud, förlåt, riktigt usel aktivitet här från min sida! Hälsar alla nya välkomna! Vad säger ni alla om en tur till Hallandsåsen, svedbargakulle eller Sibirien nästa helg (1-2)?

Jag är tyvärr uppbokad åtminstone tre helger fram. Så jag hoppar denna gång, hoppas på fler gånger dock!

En fråga bara... var ligger Sibirien? Geografi var aldrig mitt starka ämne :p


Distansritt lät grymt mysigt! Hur långa är sträckorna då? Jag menar, vad hade du tänkt dig ungefär? Måste se mig om efter en häst med någorlunda kondis ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ah, vad trist, men får ju se hur många som nappar och när med tanke på hur aktiv denna tråden är så blir det kanske inte något förrän om en månads tid, kändes bara bättre att faktiskt sätta ett datum på det.

Sibirien ligger i Ängelholm, rigtigt härlig strand att rida på !

Det tycker jag också! Det är därför vi måste prova ;) Den ena är 30km och den andra är 18km, kommer förhoppningsvis upp propp inom en snar framtid http://www.skanskadistanssallskapet.com/aktiviteter.asp ! Vi ska nog vara med på den som är 30km. Min häst är tyvärr mer uthållig än vad man skulle önska ibland, speciellt med tanke på att han är paint... ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Vad bra! Ängelholm ligger verkligen inte långt ifrån!

Vilket tempo är önskvärt på dessa distanser? Jag har nämligen lite ont om uthålliga hästar just nu :angel: Längden i sig är inget problem, min smällfeta foderhäst till nordsvensk klarar det galant, dock inte i något högre tempo. Så då borde vilken annan häst som helst klara det :D
Jag vill med andra ord veta vad för hästar jag bör kika runt efter för att låna, för en smällfet nordsvensk tänker jag då rakt inte ta med :p
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

"Plas: Hovslingan vid Hovdala slott söder om Hässleholm.

Vi kommer att ha två klasser, Klass 1 30 km är en träningstävling med mass-start och fri fart, innehåller en veterinärgrind med obligatorisk paus om 30 minuter.

Klass 2 18 km är en utbildningsritt med max- och minhastighet, sträckan rids utan paus. För- och målbesiktning." Antar att hastigheterna för 2an kommer ut på proppen :P
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jag menade väl mer vad du önskade för fart eftersom nu din häst är uthållig :p
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jaha, sorry jag som missförstod! Han kommer nog behöva få springa av sig i början, han brukar vara så toppad så fort vi är iväg, men sen försöker vi nog hålla oss till en mellantrav för det är det han brukat ligga bäst i men det får vi se där och då, jag kommer låta honom ha det tempo som han ligger stadigast i :)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Bor nu inte i Skåne visserligen, men är inte ett dugg intresserad av att tävla och ha mig. Träna ja men inte tävla. Har ridit i många år nu och har inte ens grönt kort :p
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Bor utanför Örebro men har ingen häst nu.
Är mest intresserad att ha kul, rida i skogen och träna för vår egen skull :)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ja, det blir iaf ingen ritt denna helgen, min otroligt smidiga häst lyckades trampa av sig skon OCH trampa på en av sömmarna så nu har han en uppskuren hov och boxvila... Men han är lika glad för det coh förstår inte alls meningen med att han ska stå STILLA i en box hela dagarna ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Min Lipizzaner har precis flyttat till Karlshamn, eller jaa, till Asarum egentligen ! Och ni är välkomna till vår lilla tråd, Mirre och Jonas !
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Han är ute på foder för senare köp om allt går som planerat ! Jasså, då stöter du kanske på honom och hans lilla ryttare någon gång, eller kanske redan har gjort ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Vill du veta något kul? Hästen heter Lipitor, kallas Ainar och det är Moa Askmyren som har honom, så de tränar för dig om jag inte har helt fel för mig ;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jag är också intresserad av att rida ut någon gång. Finns i Nord Östra skåne.
Ska nu på hubertusjaktutanför Kristianstad sådant är jättekul. Det är den 29 okt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 906
Senast: linnsan
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 904
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp