Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Skulle vara roligt med en tur på Sibirien frammåt sommaren då min häst förhoppningsvis e inriden;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Låter väldigt mysigt! Jag bor i Kristianstad, är en bit men men :)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Här är en till! Jag bor i Ängelholm :)
Är dock hästlös för tillfället, men till sommaren/hösten blir det antagligen häst för mig igen :love:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Vad kul att det har hänt lite här sedan jag var inne sist!:D Det kanske börjar bli dags att dra igång något nu när våren verkligen är här?
Vi, jag och min kära moder, tänkte sätta oss ner nu i dagarna och kolla om man kan lägga någon trevlig rutt här om kring så kan vi stanna för lunch hos oss! Här är dock en del vägar vi behöver rida över då så alla hästar behöver nog vara ganska trafiksäkra i så fall, men det är kanske inga problem? Återkommer när vi har sett ifall det går att få ihop, skickar antagligen ut PM också så att alla ser! Andra ideer och förslag är välkomna!!
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Hej allihopa!
Var finns alla ni underbara hästmänniskor som bara vill umgås, träna och ha kul med sina hästar utan massa krav att komma ut på tävlingar och prestera? för visst måste det väl finnas mer än två, tre personer i (eller strax utanför) nordvästra skåne? eller är det just för att ni inte finns på tävlingar eller lite större träningar som man inte hittar er? :crazy:
Vi är (förhoppningsvis bara än så länge) två stycken i Helsingborg som tröttnat på all tävlings hysterin och vill hitta likasinnat folk, på någerlunda behörigt avstånd, att hitta på lite olika roliga aktiviteter tillsammans med, hjälpa varandra med träningen, rida på långritter, mysiga grillgvällar och sånnt:D Tänkte att om man inte hittar er ute i hästvärlden så kanske man hittar er här:angel:

Skulle varit riktigt kul om man kunde få ihop lite folk, speciellt nu när det börjar dra sig mot sommar:bump:

Här! Här!! *hoppar upp och ner och viftar med armarna*


Jag bor utanför Bjuv (alltså relativt nära Helsingborg!) och jag tävlar inte det minsta! :P
Rider mest ut, tränar lite ''dressyr'' och tölt osv ^^
Följer gärna med på långritter eller grillar eller bara umgås lite med likasinnat hästfolk som har häst för att det är kul att rida och inte enbart för att det är kul att tävla :P

hghgdhdh.jpg


Vet inte hur gammal tråden är förresten.. och har inte läst mer än första inlägget än x)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Kan tillägga att om någon är hästlös så finns det en säker och snäll nordsvensk som kan lånas ut under ev. uteritt. ^__^
Min pålle är inte trafiksäker, men korsa normala vägar och så är inga problem. Kortare sträckor kan jag hoppa av och leda honom om det behövs också, det är mest lastbilar och så som är läskigt. :3

Btw vad är detta Sibirien ni pratar om?
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Hej Zabby! Välkommen till vår lilla tråd!

Detta härliga Sibirien är en strand i Ängelholm där vi va ett litet gäng som tog en uteritt tillsammans förra året:)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Ah, låter mysigt.. har aldrig ridit på en strand.. :o

Ängelholm... då har jag en kompis som passar in också :P
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Det är väldigt mysigt men det är tyvärr ridförbud mellan 15 maj och 15 september. Så vi får hitta på något annat innan september!
 
Senast ändrad:
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Aliil:Aldrig hört talas om! har du koll på vägarna och så där då?:)
 
Senast ändrad:
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Utmakerade ridstigar;)

Har inte själv ridit där än (förhoppningsvis kommer jag göra det i sommar). Men jag har gått mycket med hunden där.
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Har tyvärr inte någon större koll på det. Men det finns (vad ajg har förstått) många ridvägar runt och på kullen. Så hur långt och länge e någon kan man nog avgöra själv.
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

*kl*

Om det blir en långritt... Är det då någon som kommer att åka från Göteborg? Jag vill jättegärna följa med men jag och pålle behöver tillgång till bil, släp och chaffis i så fall :p Vi delar så klart på bensinen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 906
Senast: linnsan
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 904
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp