Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Åh jag höll på att dra ihop en bukeritt förra året (tror jag) men nästan alla ställde in :( Så jag avbokade allting. Det verkar så kul!

Själv håller jag till vid jönköping och skogsmullar eller tränar lite dressyr. :)

Ooh, låter kul med en Bukeritt:D men Jönköping är ju tyvärr ganska långt iväg:cry:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Tack för senast, Stallkatten och Em-Jay med mamma! Jätteroligt initiativ och alltid lika kul att se nya Bukefalister och inte minst alla härliga hästar. Jag är gärna på igen, även om det blir någon annanstans och lite längre att köra. Har funderat över ridleden i Halland x antal gånger men aldrig blivit färdig att asa mig dit. Och upp till Hallandsåsen borde jag kunna åka betydligt oftare än som nu (=inte alls....).

Tack själv! det var jättehärligt!! får göra något sådant snart igen :D enda uppe i Halland? va där det för underbar ridled för att det ska vara lönt att åka så långt? :D men Hallandsåsen låter bra, vi kan ju kanske ta det någon gång i sommar? :)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jag var anmäld men fick förhinder. Försöker gärna hänga på igen.

Bor på landet ca 8 mil från jönköping. Det som känns viktigast för mig med mina hästar är att de i första hand är mina bästa kompisar. Är de lyckliga är jag lycklig.
Tävlar inte men min stora utmaning är att klara av hästar som på något vis blivit fel hanterade och blivit så kallade "problemhästar".
Det är den största lyckan när man ser att de litar på en.:love:
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Det som känns viktigast för mig med mina hästar är att de i första hand är mina bästa kompisar. Är de lyckliga är jag lycklig.
Tävlar inte men min stora utmaning är att klara av hästar som på något vis blivit fel hanterade och blivit så kallade "problemhästar".
Det är den största lyckan när man ser att de litar på en.:love:

Wow, det är precis det jag menar! :love: Det är den typen av människor jag ville hitta, synd bara att du bor så långt borta :crazy: vilken sida om Jönköpng? uppåt eller neråt?
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Bor söder om Jönköping.
Flyttade tillbaka hem efter olika vändor i Halmstad, Munka Ljungby och Helsingborg. Jobbade med hästar förr och det fanns mer jobb nere i skåne.
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Rolig Aktivitet!! HOVDALARITTEN 11/7! Det är Distans "träningstävling/utbildningsritt" inga krav på klubbtillhörighet, lisenc osv. det finns två klasser, en på 12 km och en på 20 km :) tänkte att det kunde vara en kul grej! vad säger ni? ngn mer som tycker att det låter intressant?

gå in här för propp: http://www.skanskadistanssallskapet.com/aktiviteter.asp
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Nähä, ingen som var intresserad av det visst... jajja, vi ska i alla fall dit!:D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jag hade gärna följt med! Men tyvärr har jag ingen häst som kan klara av den ritten:cry: Kanske nästa år:)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Jaha, oj vad tråkigt :crazy: något som hänt?
Min lille bebis som jag tänkte vara med på är lite små halt nu för hans hovleder gillade inte riktigt att marken var så hård nu när det är torrt så han får stanna hemma och gotta sig i hagen så får den andre lille pojken följa med istället :D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Det e det att jag har en oinriden häst och en medryttarhäst som ska ev sättas igång i helgen. Inte så lyckat att ta med någon av dom;)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

*VInkar Vilt från mellan umeå och övik*

Kul initiativ!! Hoppas verkligen att man kan få ihop lite lokala Buke-träffar..runt om i lander.. med eller utan häst! Och detta oavsett om man e tävlingsryttare som rider för hästen eller skogsmulle.... Bara det e Glada och trevliga människor!!

Själv e jag en Glad prick fr. nordmaling. Har 2 hästar...eller 3 igentligen... en unghingst på 2 , en gammal tant på 25 somt ror sig vara 5.. och en halt donna på 12... LOL... Tränar för hästens skull i alla lägen .. hatar och tävla mest pga mina nerver.. skulle aldrig palla! :S
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

:D
jönköping här ;)
Har aldrig varit intresserad av tävling. kanske att kolla på de. är såfall terräng jag gillar :D
Men gillar hellre att träna hemma, kunna göra som man vill, och ta en långrunda i skogen (y)
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Aliil: Jaha, då förstår jag, tjaa, det blev ingen terräng för oss i vilket fall som, det var så varmt så tyckte att det skulle bli alldeles för plågsamt för både mig och lill-pojken, får hoppas att det blir ngn mer gång när det är lite behagligare väder:)

GreyHaven: Haha, Tack! det tyckte jag med, var så förvånad när jag inte hittade ngn som tänkt på det innan;) Haha, nästan allt du sa var mitt i prick! precis vad jag tänkte när jag skrev tråden:D Jag har suttit och funderat lite på att göra ngn form av "långritt" där man samlas och sen rider några timmar till ett vettigt ställe där man kan sätta sig och grilla tilsammans, förslagsvis någon stans där man kan göra små hagar till hästarna så kan man antingen åka hem på kvällen eller tälta där och sen rida tillbaka nästa dag:) men det lär ju inte bli förrän till Sen Sommaren/Hösten eftersom det finns så jädra mycket bromsar nu! men om någon har ngt bra förslag på var man kan rida så hade det varit jätte bra!:D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

nella84: Tyvärr inte vad jag vet, men det kanske är någon som nappar nu:P

EricaModin: Hmm, nu är ni väl ett par stycken uppe i Jönköpng? Du kanske har några trevliga tipps för långritten? Det är ju faktiskt inte allt för långt upp dit :D Jag tycker också att terrängen verkar jätte kul! Har ju haft med min lille pojke på Jägers några gånger nu och efter fyra varv när de andra hästarna är helt slut så är han hel laddad och "matte, matte ska vi inte springa på riktigt nu?" så därför tänkte vi att Distans kanske passade honom bättre XD
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Hej hej. Madde heter jag och bor snart i Östra Ljungby. Jag rider för att det är roligt och rider mest ut men även lite dressyr och hoppning nån gång ibland. Just nu har jag ingen häst att rida då jag håller på att flytta ner från norrland men letar medryttarhäst eller så funderar jag på att börja på ridskola. Får se vad som passar mig bäst helt enkelt.
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Hej :),

Håller också till i nordvästra Skåne, närmare bestämt på Söderåsen strax utanför Åstorp (2 mil öster om Hbg). Har ett litet stall där med mina båda islandsston. Älskar att vara ute och lufsa i skog o mark till häst och även att åka iväg på utflykter som strandritt vid Sibirien (som vi ska till imorgon t.ex) och liknande. Allt är helt på skogsmullebasis, saknar helt o hållet tävlings- eller andra prestationsambitioner utan är så nöjd med att hästarna mår bra och att vara i naturen. Rider en del för instruktör också för att hästarna ska gymnasticeras på ett bra sätt, och för att det är kul att träffa folk.
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

OJ, det var länge sedan man var inne här! Det känns som om det får vara dags att samla ihop en liten uteritt tillsammans så snart det inte är blank is på vägarna! Och vad kul med två nya i den här, förhoppningsvis bara tillfälligt, ganska döda tråden:D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Tjoho! Jag fick också för mig att spana in den här tråden igen, och blev glatt överraskad över den iofs sporadiska men ändå aktiviteten... Jag och Dante anmäler intresse för en ridtursträff när vårsolen någon gång kan sätta igång och värma upp marken. Tyvärr har vi så jäkla tråkiga ridvägar här, annars kunde vi börjat hos mig och fikat efteråt. Men som sagt jag anser mig ännu vara glad, positiv OCH hästmänniska och ser fram emot till att börja med ett besök vid Sibirien till häst igen inom kort.:D
 
Sv: Glada Possitiva Hästmänniskor Sökes!

Och jag bor i Sörmland! :)

Med härliga glada new forest ponnys som tränar NH o Western!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 906
Senast: linnsan
·
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 959
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 904
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp