Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning jag har precis skaffat min en medryttare. Det känns bra, men ändå inte. Jag har bara sett henne rida en gång, det var när hon...
2
Svar
21
· Visningar
3 887
Träning Hej jag har en unghäst som jag tänkt rida in nu efter sommaren. Min planering ligger att: börja lite smått att rida in nu efter...
Svar
1
· Visningar
1 062
Senast: Ray
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 408
Senast: svea
·
Ridning Hej! Jag letar häst till min dotter. Vi har hittat en jätte fin häst som är lika gammal som hon och verkar snäll osv. Men hästen är...
Svar
14
· Visningar
1 811
Senast: svea
·
Ridning Jag har ridit en ponny två gånger, och det ska förhoppningsvis bli regelbundet i framtiden. Problemet är att han inte brukar ridas i...
2
Svar
31
· Visningar
3 361
Senast: Li_
·
Hästhantering Detta är inte hantering utan hästhållning så jag vet inte om tråden ligger rätt, men jag vet inte riktigt vart den passar bäst. Hur...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
14 174
Ridning Jag sitter och tittar och funderar på vad denna häst egentligen gör? Nån som har någon idé? http://www.pixbox.se/pic_show_id33108701.html
2
Svar
21
· Visningar
4 577
Senast: axel
·
Ridning Jag rider ibland en häst är oskodd. Som ömmar , vill inte gå på grusväg med grus överhuvudtaget, går i gräskanten, sakta , och man...
2
Svar
25
· Visningar
4 705
Senast: caballus
·
Träning Ofta stöter man ju på ryttare som säger saker som: "Jaa, min häst är skolad LB" osv. Men, något som jag länge har funderat på: vad kan...
Svar
17
· Visningar
8 346
Senast: Apollo 13
·
Ridning Jag har en pålle som är 14 år i år. Vi missade väldigt mycket grundutbildning första tre åren eftersom vi trivdes bäst med "busridning i...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 479
Senast: Apollo 13
·
Ridning Har ett problem när sonen rider. Stigläderna är knappa 10 cm långa och det går alltså knappt böja ut den, dvs hans fötter vrids hela...
Svar
2
· Visningar
3 192
Senast: MaRomer
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som är en lite äldre herre (24 år :) ) men han är pigg som en tvååring. En av hans favoritsysslor är att leka, han...
Svar
8
· Visningar
1 889
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Hej. Hur kan man veta om man är för tung för sin häst? I en del annonser ser man maxvikter för hur mycket vikt olika hästar kan ta. Hur...
2 3
Svar
57
· Visningar
14 568
Senast: Totola
·
Ridning Jag vill INTE ha tips på några ridskolor. Men jag vill ha tips på vad som kan vara vettigt att fråga när jag ringer/mailar de ridskolor...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: sillysinta
·
Hästhantering Var och hälsade på min 1 åring på lösdriften igår. Växt som tusan har hon gjort sedan jag såg henne sist. :laugh: Tänkte att jag skulle...
Svar
17
· Visningar
2 746
Senast: Gimlan
·
Ridning Så här är det att min dam kan fatta galopp inne i paddocken utan att öka jääääte myk utan ökar litegrann bara. Så där är hon super...
Svar
7
· Visningar
1 521
Senast: Anna37
·
Ridning Hej, Det är dyrt att ha häst. Därför funderar jag nu på att skaffa flera medryttare och tänker att hästen skulle kunna gå dubbelpass...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 569
Senast: Miloni
·
Hästhantering Min häst har aldrig varit speciellt flockbunden. I förra stallet stod alla hästar i varsin hage brevid varann. När jag stod i det...
Svar
16
· Visningar
2 484
Senast: Thrillie
·
J
Träning Jag har en ganska bred sadel, en amerigo vega cc. problemet är att jag inte kan öppna höften tillräckligt i den, spc vänster sida. Det...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: cewe
·
Hästhantering Håller på att bygga stall och det blir troligtvis klart inom en snar framtid. Då ska min ponny flytta hit + att grannen ska flytta hit...
Svar
12
· Visningar
1 926
Senast: _Eulalia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp