Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Välkomna till Stora diskussionstråden, del 2. Här kan man diskutera allt som har med klassisk ridkonst att göra, och även i...
49 50 51
Svar
1 009
· Visningar
69 455
Träning Eftersom jag har problem med allt så har jag nu ytterligare ett problem :O) Så nu ska ni få hjälpa mig. Har ju min kära häst hemma...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Buck
·
Hästhantering Nu tänkte jag fråga er alla vad ni anser vara ett rätt sätt att säga åt sin häst på. Jag tränar själv NH med min häst och jag och min...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 467
Senast: Worlds
·
K
Ridning Min varmblods kille på 6år har lagt sig till med en tendens att frysa fast i backen vid ridning och är orubblig. Inte haft han så...
2
Svar
24
· Visningar
2 952
Senast: FadeAway
·
Ridning visserligen brukar vi vara stela i bogarna, men nu är det nästan ännu värre än vanligt. Tror att det beror på nån form av sträckning för...
Svar
1
· Visningar
2 309
Senast: Akleian
·
Träning Någon som handhästar med fyrhjuling? Berätta hur ni går tillväga, så allt blir så smidigt som möjligt.Tack på förhand ni som svarar !:)
2
Svar
35
· Visningar
5 662
Senast: kvandi
·
Träning Jag behöver få tips på vad jag kan göra med hästarna i ridningen. Har dålig fantasi och vill lägga upp ett träningsschema för hästarna...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Akleian
·
Träning Har fått ett underligt beteende på min gamla 17-årig skäckhingst. Han är född i hage med ston, har gått med ston sen födseln, tror jag...
2
Svar
39
· Visningar
9 693
Senast: alti
·
Träning Innan någon tar illa upp vill jag säga att självklart finns det massor av duktiga ridskoleryttare som rider med fingertoppskänsla och i...
Svar
11
· Visningar
2 027
Senast: Snurrfian
·
Ridning Hej :) Tänkte bara höra lite grann om pessoabettet och dess användning. Hur stor skillnad är det på de olika ringarnas effekt? För- och...
2 3
Svar
48
· Visningar
11 980
Senast: MoCa
·
Träning Jag har ett problem som jag tänkte dela med er och få lite hjälp och råd: Jag har en häst (travare) som jag haft sedan hon var sex...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 841
Senast: MBV
·
Ridning Vet inte om tråden ligger rätt, men om inte så får moderator gärna flytta den:) Jag trillade över en annons där en person söker...
2
Svar
23
· Visningar
3 115
Senast: kryddelydd
·
Ridning Har jobbat nu i ca 8 månader mer eller mindre med min häst. Ser att vi går framåt i utvecklingen, men det jag saknar är en självbärighet...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: skuggi
·
B
Hästhantering Hej Jag har problem med min häst som jag haft i 7 år han är 12 gammal. Har ända sedan jag köpte honom haft problem med att han är...
Svar
6
· Visningar
2 480
Senast: Lager
·
Ridning Hejsan jag ska kanske börja rida new forest lite smått.Jag är 15 år 175 lång och väger ca 65 kg.Jag antar att jag kommer att se lite...
Svar
16
· Visningar
5 856
Senast: Jojjjo
·
Hästhantering Min häst gick att longera bra i början när han var yngre, förra ägaren berättade att han gillade det. Men nu när jag ska göra det ibland...
Svar
13
· Visningar
3 471
Senast: Pathmaker
·
Ridning Hej alla glada forumläsare jag behöver ha litet hjälp med en häst jag rider, ett sto som jag ridit i 2½ års tid, hon är väldigt...
Svar
18
· Visningar
4 440
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Hejsan! Jag har ett ganska så stort problem med min häst; hon står på halmpellets (ett sorts strö som finns i 15 kg säckar i...
2
Svar
22
· Visningar
4 055
Senast: Rialavargen
·
Ridning Min medryttar häst är väldigt orolig i munnen. Han har är inte ordentligt riden på några månader utan vart seriöst igångsatt nu i några...
Svar
3
· Visningar
1 446
Senast: Peka
·
Träning Jag har en häst som jag tömkör mycket eftersom jag gillar att tömköra. Det ger gratis motion och jag får bra överblick på hur han rör...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp