Till Dressyrryttare i den högre klasserna, rider ni utan hjälm, ja/nej?

Sv: Till Dressyrryttare i den högre klasserna, rider ni utan hjälm, ja/nej?

Vi flyttade förra sommarn, o här saknas belysning förutom på min ridbana, så fick köpa mig en pannlampa när mörkret kom. Den gick inte att sätta på hjälmen så jag tog beslutet att rida med bara mössa istället.

I vårt stall har alla pannlampa utanpå hjälmen. Flera modeller. Ibland en vit framåt och en röd bakåt. Du har nog bara köpt fel sort.
 
Sv: Till Dressyrryttare i den högre klasserna, rider ni utan hjälm, ja/nej?

Jag har några totalt oflashiga pannlampor och de funkar hur bra som helst på hjälmen. Utom en gång då jag hade en lite dyrare modell som hakade upp sig på blinkaeffekten. Det vart en ganska kort runda den kvällen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 532
Senast: Cambrie
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 940
Senast: tuaphua
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 593
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp