Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag tänker pröva att köpa bettlöst träns åt mina hästar, inte hackamore, utan ett träns/nosgrimma som fungerar som en repgrimma...
17 18 19
Svar
378
· Visningar
30 791
Senast: Fiador
·
Ridning har nån tips på att gympa upp hästen? tre dagars vila och sadelproblem. 5.9 kommer en hästosteopat och "rätar ut" henne Hade ut...
2
Svar
22
· Visningar
2 708
Senast: Grazing
·
Ridning Hejsan! Min foderhäst har en superskumpig trav, och jag har svårt att sitta ner i den. Ägaren var för några dagar sedan och rida henne...
2
Svar
23
· Visningar
5 292
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Jag har lagt upp ett träningsschema för mig och min häst och jag undrar om det verkar vettigt? Mån: Skrittrunda/promenad Tis...
Svar
9
· Visningar
1 962
Senast: Bluefish
·
Träning Måste bara få klart för mig, hur fattar man galopp?? Tack på förhand :)
Svar
8
· Visningar
1 653
Senast: Buck
·
Träning Tycker det är lite pinsamt att fråga folk om detta IRL så de får bli en fråga här på buke ist ;) Jag har ridit sen jag var 6 år men...
Svar
8
· Visningar
8 176
Senast: quarter
·
Träning Jag rider en häst. Hennes bättre varv är höger. Hon känns sämre i vänster, t.ex svårare att ställa, oftare fel galopp osv. Hur hjälper...
Svar
5
· Visningar
9 898
Senast: Ullmerkott
·
Hästhantering Hejsan där. Jag undrar hur ni hanterar situationer där folk har olika åsikter inom hästhanteringen. Såhär är läget för mig: Jag jobbar i...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 255
Senast: lewellyn
·
Hästhantering Jag har en 18 årig valack, igår sa en god vän till mig att han beter sig som en hingst, jag har aldrig tänkt på detta förr då jag tänkt...
Svar
14
· Visningar
3 833
Senast: amkm
·
Ridning Skulle vilja ha tips på hur man tränar fram dom där riktigt läckra filéerna bakom sadeln? :)
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: fjordtokan
·
D
Träning Hej Jag har ett islänningsto som är fyra år. har ridit in henne själv och hon har alltid varit cool lugn, aldrig trilskats med...
Svar
8
· Visningar
1 688
Senast: Lobelia
·
Träning Har funderat på det här med hur mycket en unghäst bör gå i olika åldrar och utbildningsgrad. Har läst lite på nätet och hittade även en...
Svar
17
· Visningar
3 869
Senast: linetta
·
Ridning Blivit lite nyfiken på integrerad ridning, men har inte riktigt fått ett grep om vad det är. Har läst runt lite på intrenet och fått ett...
Svar
14
· Visningar
6 185
Senast: Immer
·
B
Hästhantering Jag håller på att lära min ena häst att buga, hon kan många andra trick och har en bra grund. Jag försöker träna in buga genom att...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: kvandi
·
Ridning ok, har en fråga. Mamma sköter om hästen hemma i sverige åt mig och hon blev tipsad att använda stångbett, eller hackamore med bett...
Svar
13
· Visningar
2 787
Senast: Badger
·
Ridning jo jag har en liten fundering, många säger ju att den kallblodiga travaren är en värligt bra typ av ridhäst för den akemiska ridläran...
Svar
16
· Visningar
7 006
Senast: Lena_B
·
H
Ridning Hej! Jag och min häst Happy har tävlat och tränat hoppning upp till msv. Men helt plötsligt så vägrar hon hoppa. Hon slänger sig...
Svar
13
· Visningar
2 067
Senast: fio
·
Ridning Min unghäst har enligt hovslagaren fått kanonkvalite på hovarna,förr sprack dom bara och hade sig,men med korta perioder mellan...
2
Svar
24
· Visningar
5 595
Senast: skuggi
·
Ridning Jag är lite fundersam över det här med att tävla i dressyr med ponny. Jag är 18 år, och ägare till en islandshäst, under 148 cm så...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: svea
·
Hästhantering Vi har gjort om lite i flockarna i stallet och vår kaxiga b-ponny fick flytta in till två äldre herrar...ponnyn är ganska ranghög och...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp