Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hästen var ledig i två veckor pga extrem stelhet och lite ryggont. fick osteopatisk behandling där ett 10 tal små låsningar hittades...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: zabby
·
Hästhantering Jag ska inom en vecka åka och hämta hem 2 nya familjemedlemmar.. Det är två halvblod som ska flytta hem till mig. Nu till min fråga... 2 3
Svar
47
· Visningar
10 595
Hästhantering Jag tänkte fråga om ni har några erfarenheter eller tips om hur man skulle kunna lasta en häst ensam om hästen normalt endast går in om... 2
Svar
39
· Visningar
7 168
Senast: Kallebus
·
B
Träning Idag var jag på min första ridlektion. Det ska nämnas att jag är 26 år och har ingen vidare erfarenhet av ridning. När jag kom till...
Svar
16
· Visningar
3 903
Senast: Tagliabue
·
Ridning Hoppas att jag har postat tråden på rätt ställe,annars är det fritt fram att flytta den:) Tänkte att det var dags att starta upp en...
Svar
4
· Visningar
1 495
Senast: Parat
·
Träning Blir nästan lite bekymrad för vår lille unghäst,han är så helcool och lugn och accepterar allt vi gör så man går bara och väntar på när...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: LindgrenV
·
Hästhantering Är det någon här som kan hjälpa mig tro? Jag ska hämta hem min häst som står hos fodervärd på lördag. Hon har en spricka i...
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: Buck
·
Ridning Min häst tycker det är läskigt när det blåser ute och funderar på att testa rida med öronhuva. Använder ni det på era hästar eller vad...
Svar
18
· Visningar
5 653
Senast: Emmae__
·
Hästhantering kan man lära hästen vara lös på ridplan/manegen och ha kul? brukar släppa min för att hon skall få springa fritt och busa av sig. men... 2
Svar
30
· Visningar
4 968
Senast: Lobelia
·
E
Hästhantering Har läst runt lite på olika sidor, även här, men inte hittat något som stämmer in riktigt bra på min situation. Jag rider ett 11årigt...
Svar
12
· Visningar
3 117
C
Hästhantering Cred till dom som orkar läsa och hjälpa mig med detta! Ja, jag har nu blivit medryttare på en D-ponny valack som fungerar toppen i...
Svar
5
· Visningar
1 922
Hästhantering Behöver lite tips och råd om vad jag ska ta mig till med min ilskna shettis. Han är 4 år, och har bott hos mig sedan i februari. Dåligt...
Svar
4
· Visningar
1 386
Senast: Lill
·
Hästhantering Sitter med superförkylning och väntar på att värktabletterna ska hjälpa mig somna, tills dess tänkte jag lyfta den här diskussionen igen... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 818
Senast: Petruska
·
Träning Dottern håller på och rider in vår 3 åriga ponny. För tillfället har hon ett 3 delat sötmalmsbett med rörliga ringar. Men så fort...
Svar
17
· Visningar
2 115
Senast: Yrrol69
·
Ridning Ridhuset är inte klart än och det betyder att jag bara har tillgång att rida i skogen och på åkrar:crazy: Tillgång till paddock någon...
Svar
10
· Visningar
1 553
C
Ridning Mitt 13 åriga varmblodssto fick problem med ryggen och sattes på en tre månaders vila. Nu när jag ska starta upp henne igen behöver jag...
Svar
4
· Visningar
1 670
Senast: Neksja
·
Ridning Jag har blvit erbjuden att köpa en valack 11 år som är snäll men i början när ny ryttare sitter upp så sa hon att han slår upp huvudet...
Svar
5
· Visningar
2 201
·
Ridning Har en häst som när man tränsat "skakar" bettet i munnen FORT, hon liksom nickar intensivt med huvudet.. hon gör det under kanske 2...
Svar
5
· Visningar
1 461
·
H
Hästhantering Min i princip ohanterade 4-årige islandsvalack är nyligen hemkommen från hingstflock. Går nu tillsammans med mina övriga hästar i en...
Svar
11
· Visningar
3 392
Senast: Johanzzon
·
Hästhantering Jag har ett 7 årigt tyroler haflinger sto. Importerades till Sverige 08. Jag har haft henne hela tiden och när jag fick henne var jag...
Svar
3
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka