Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Hästhantering Cred till dom som orkar läsa och hjälpa mig med detta! Ja, jag har nu blivit medryttare på en D-ponny valack som fungerar toppen i...
Svar
5
· Visningar
1 903
Hästhantering Behöver lite tips och råd om vad jag ska ta mig till med min ilskna shettis. Han är 4 år, och har bott hos mig sedan i februari. Dåligt...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: Lill
·
Hästhantering Sitter med superförkylning och väntar på att värktabletterna ska hjälpa mig somna, tills dess tänkte jag lyfta den här diskussionen igen...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 578
Senast: Petruska
·
Träning Dottern håller på och rider in vår 3 åriga ponny. För tillfället har hon ett 3 delat sötmalmsbett med rörliga ringar. Men så fort...
Svar
17
· Visningar
2 070
Senast: Yrrol69
·
Ridning Ridhuset är inte klart än och det betyder att jag bara har tillgång att rida i skogen och på åkrar:crazy: Tillgång till paddock någon...
Svar
10
· Visningar
1 517
C
Ridning Mitt 13 åriga varmblodssto fick problem med ryggen och sattes på en tre månaders vila. Nu när jag ska starta upp henne igen behöver jag...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: Neksja
·
Ridning Jag har blvit erbjuden att köpa en valack 11 år som är snäll men i början när ny ryttare sitter upp så sa hon att han slår upp huvudet...
Svar
5
· Visningar
2 181
Senast: Neksja
·
Ridning Har en häst som när man tränsat "skakar" bettet i munnen FORT, hon liksom nickar intensivt med huvudet.. hon gör det under kanske 2...
Svar
5
· Visningar
1 434
Senast: Neksja
·
H
Hästhantering Min i princip ohanterade 4-årige islandsvalack är nyligen hemkommen från hingstflock. Går nu tillsammans med mina övriga hästar i en...
Svar
11
· Visningar
3 329
Senast: Johanzzon
·
Hästhantering Jag har ett 7 årigt tyroler haflinger sto. Importerades till Sverige 08. Jag har haft henne hela tiden och när jag fick henne var jag...
Svar
3
· Visningar
1 166
K
Ridning Har en b ponny på foder men honom ska jag lämna tillbaks om typ några veckor, och jag kommer inte få någon ny ponny då vi inte har råd...
Svar
13
· Visningar
1 801
Senast: Monifa
·
Träning Jag har en 3-årig ponny som jag själv har fött upp. Det är på många sätt en jättetrevlig ponny: hon har ett lugnt och stabilt...
2
Svar
33
· Visningar
3 997
Ridning Behöver ett eller flera goda råd nu. Har ett sto som är stark och het. Travarbetet börjar funka bra och jag kan rida henne med ett mjukt...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: mullah
·
E
Träning Hej Jag undrar vilken ålder en ardenner ska vara vid inridning?
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Twihard
·
Ridning Jag har precis börjat rida en äldre fjording. Han är rätt stel och okänslig för hjälperna. Idag så försökte jag flytta honom för...
Svar
11
· Visningar
2 842
Senast: Lily
·
J
Träning Hej allihopa! Jag är 23 år och började rida på ridskola när jag var 6 år, red tills jag var 13 då alla kompisar började få egna...
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: chm
·
Hästhantering Flytta gärna om tråden hamnat galet! Hej! Det är så att jag tänkt resa till NY en vecka i slutet av januari. Jag har egen gård med...
2
Svar
25
· Visningar
4 408
Senast: tess91a
·
Träning Hejsan! Är lite nyfiken eftersom jag aldrig har gjort det här förut, men hur lär man en häst att fatta galopp? Säg att vi har en...
Svar
9
· Visningar
1 898
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Ridning Jag är 13 år,väldigt liten för min ålder, 140 cm lång och väger ca 27-28. Ridit i 11år. Hur små ponnyer kan jag rida? har fått frågan...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Immer
·
Ridning Behöver hjälp med att definiera vad en medryttare är inför en överklagan om mer hjälp för mina handikapp. Biståndshandläggaren anser att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 047
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp