Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har en häst kastar sig i stallgången när jag binder upp henne. Det är gått en och annan lädergrimma. Har läst om gummirepen man kan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 283
Senast: Bowman
·
Träning Jag är ganska seg av mig men vad innebär det att rida privat? Är det att man letar efter en häst man kan få va på 1 gång i veckan t.ex...
Svar
4
· Visningar
1 034
Ridning Har sökt lite nu o hittar ingen gammal tråd. Men vad tror ni om att visa bilder på när ni rider era hästar med repgrimma eller...
2
Svar
24
· Visningar
6 837
Träning Jag håller just nu på att rida in min "unghäst". Han är ju inte unghäst längre då han faktiskt är 7 år, men det funkar lika bra ändå. :)...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: axel
·
Ridning Min häst som jag bara ridit några gånger hon pendlar med huvudet väldigt mycket,jag tror att man ridit henne så,men för mig betyder det...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Eliseeh
·
Hästhantering Pålle är uppfödd på stort stuteri där han gått på lösdrift med sin mamma. Pålle togs hem som ettåring och sedan satte hantering av Pålle...
2
Svar
25
· Visningar
5 032
Senast: Spirit
·
Ridning Har hittat världens bästa bett till min häst, hon funkar suuper på det. Men det är 1 cm för långt. Jag undrar om man kan rida på ett...
Svar
4
· Visningar
3 519
Senast: Kallebus
·
A
Träning Hej! För ca 1,5 månad sedan fick jag hem min lilla pålla, ett sjuårigt ardennersto :love: Hon går idag på lösdrift och verkar trivas...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: alicia89
·
Träning Hej! Jag har en ponny som inte vill stå stilla när jag hoppar upp ute.. Eller hon kan stå stilla om det inte finns nå gräs att äta för...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Hur gör man det? Det handlar om en kortare sträcka (3 mil) och hästen är stört omöjlig att lasta. Problemet är inte att få in honom utan...
2
Svar
26
· Visningar
3 759
Senast: Rie
·
Träning Hej! Är 15 år och har nyss börjat på ridskola. Superkul verkligen, jag är helt galen i det :d Har inte blivit avkastad än.. Men det...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Bowman
·
Hästhantering Köpte en häst för 2 dagar sedan men är lite orolig för henne hon äter väldigt dåligt ändå ser hon inte jätte orolig ut,men förmodligen...
Svar
8
· Visningar
1 883
Senast: solhattar
·
M
Träning Lite tips på hur man vettigast sätter igång en D-ponny som stått utan ridning och träning i ca 4månader? ej varit skadad. :)
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Monifa
·
Ridning Jag har ett problem, ett ganska stort problem för mig. Såhär är det: Min ponny stannar varje gång när jag rider ut henne. De flesta...
Svar
11
· Visningar
2 251
Senast: day
·
Ridning vi har fått låna en newforest som sällskap till vår andra häst, då vi ska sälja hennes nuvarande kompis. problemet är att hästen bara...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: piggelin
·
Träning Hejsan! jag ska få hem två shettisar (3åringar, ston) som inte är inridna, så om du vet något tips eller så kan du väl hjälpa mig...
Svar
7
· Visningar
3 390
Träning Jag tänkte bara kolla med er ponny mammor... Vad rider era barn för ponnyer, och hur gamla är barnen:confused:? Vilken storlek är det...
2 3
Svar
40
· Visningar
10 173
Senast: pemi
·
Ridning Hej! Är medryttare på en häst som jag rider en gång i veckan. Hästen har ytterligare en medryttare som rider några fler dagar i...
Svar
6
· Visningar
1 815
Senast: DizAngel
·
Träning Hej! Jag är nybörjare på hästryggen, har endast ridit 3 gånger. Kan tillägga att jag är 15 år! Går på ridskola en gång i veckan. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Popcorn
·
Ridning Känner att jag skulle behöva lite hjälp med detta. Har ingen irl som jag kan diskutera detta vettigt med utan hoppas på att få hjälp här...
2
Svar
25
· Visningar
4 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp