Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering funderar på att anmäla min häst till en akupunktör som kommer ut till stallet med jämna mellanrum men funderar om det ens är möjligt...
Svar
7
· Visningar
1 759
Senast: lewellyn
·
A
Träning Min häst har nu börjat bli kinkig när man tar på täcket i boxen om morrnarna innan utsläpp. Det började med att han började gå runt i...
Svar
15
· Visningar
2 778
Senast: danilo
·
Träning Hej, Idag har äntligen dagen kommit då jag fått reda på vad min älskade häst haft för problem nu en längre tid. Han hade inte gjort...
Svar
1
· Visningar
1 226
Senast: danilo
·
Hästhantering Jag har ett nytt D-ponnysto som är sex år gammal. Hon är under inridning hos mig och min mamma, och vi har otroligt lastproblem med...
Svar
16
· Visningar
2 029
Senast: Buck
·
Hästhantering Hej behöver lite hjälp :) Jag har min ena häst på jätte bra lösdrift, har alla bekvämligheter som en större ridanläggning brukar ha...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 499
Senast: kimsan81
·
Ridning Visat sig att min nya häst sparkar bakut:crazy: Har funderat på om hon har ont, men känns inte som det stämmer in och hon gick igenom...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: Cicci
·
Träning Hej! nu försöker jag igen att lägga in bilder;) Jag älskar att rida och hoppa mycket. Men jag undrar hur min sits är i...
Svar
7
· Visningar
1 861
Senast: em-pirre
·
Träning Hej! Jag har efter flera år på ridskola, samt egen ponny, fortfarande vissa problem i min ridning. Rider dressyr & hoppspecial (den...
Svar
6
· Visningar
1 569
Senast: Sar24BB66
·
Träning Hej! Jag går på ridskola och jag har ridit tre gånger nu. Kan tillägga att jag är 15 :) Vi har skrittat och travat mest, jag börjar...
Svar
4
· Visningar
1 146
Träning Hej! Jag älskar att rida och hoppa mycket. Men jag undrar hur min sits är i skritt,trav,galopp och min hoppsits. Ska försöka få in...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: oxo
·
Träning hästen var ledig i två veckor pga extrem stelhet och lite ryggont. fick osteopatisk behandling där ett 10 tal små låsningar hittades...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: zabby
·
Hästhantering Jag ska inom en vecka åka och hämta hem 2 nya familjemedlemmar.. Det är två halvblod som ska flytta hem till mig. Nu till min fråga...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 351
Hästhantering Jag tänkte fråga om ni har några erfarenheter eller tips om hur man skulle kunna lasta en häst ensam om hästen normalt endast går in om...
2
Svar
39
· Visningar
7 031
Senast: Kallebus
·
B
Träning Idag var jag på min första ridlektion. Det ska nämnas att jag är 26 år och har ingen vidare erfarenhet av ridning. När jag kom till...
Svar
16
· Visningar
3 837
Senast: Tagliabue
·
Ridning Hoppas att jag har postat tråden på rätt ställe,annars är det fritt fram att flytta den:) Tänkte att det var dags att starta upp en...
Svar
4
· Visningar
1 476
Senast: Parat
·
Träning Blir nästan lite bekymrad för vår lille unghäst,han är så helcool och lugn och accepterar allt vi gör så man går bara och väntar på när...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: LindgrenV
·
Hästhantering Är det någon här som kan hjälpa mig tro? Jag ska hämta hem min häst som står hos fodervärd på lördag. Hon har en spricka i...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Buck
·
Ridning Min häst tycker det är läskigt när det blåser ute och funderar på att testa rida med öronhuva. Använder ni det på era hästar eller vad...
Svar
18
· Visningar
5 556
Senast: Emmae__
·
Hästhantering kan man lära hästen vara lös på ridplan/manegen och ha kul? brukar släppa min för att hon skall få springa fritt och busa av sig. men...
2
Svar
30
· Visningar
4 855
Senast: Lobelia
·
E
Hästhantering Har läst runt lite på olika sidor, även här, men inte hittat något som stämmer in riktigt bra på min situation. Jag rider ett 11årigt...
Svar
12
· Visningar
3 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp