Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning har en halvblods dam som är sjukt jobbig att få i form, har kämpat i flera år och först nu kan jag få henne i en någorlunda stabil form...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Mabuse
·
A
Hästhantering Undrar om någon vet vad som gäller ang. utevistelse, hur länge hästarna får gå på "bete". Alltså vara ute dygnet runt utan att ha...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: Nixehen
·
Ridning Hej, nu är det så att jag håller på att rida in ett travsto. Jag har ridit runt i skritt ett par gånger nu på ridbanan här hemma, och...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Varmblod90
·
C
Ridning Hej! Min och sambons gemensamma dröm är att en dag köpa en liten gård med varsin häst :love: Det är inte aktuellt just nu men det hade...
Svar
6
· Visningar
1 461
Senast: Badger
·
Hästhantering Jag har fått ett problem på halsen, och jag vet inte riktigt hur jag hamnat i den här situationen :confused: Jag har några hästar och...
Svar
5
· Visningar
1 684
Senast: axel
·
Hästhantering Hejsan! Vi tänker så småningom byta ut eltrådarna i vinterhagen till ett trästaket. Vad ska man tänka på är man bygger ett sådant? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 661
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Vad hade ni gjort om ni sett att en häst går helt ensam på ett bete helt utan kompisar i närheten? Hade ni gjort något? En bit från mig...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 727
Senast: Aston
·
1
Hästhantering Jag står i begrepp att byta stall av olika anledningar. Hästen står nu i stall med 5 hästar där de går ute på dagarna och inne i box på...
2
Svar
23
· Visningar
6 037
Senast: Niela
·
K
Träning Hejsan! Det här är andra gången jag frågar er om min hoppsits men jag har tagit lite mer bilder nu så det kanske går lättare att...
Svar
18
· Visningar
3 985
Senast: omg
·
I
Träning Har nyligen fått hem en ny kompis, valack f-08. Supermysig men envis! Vad jag märkte ganska fort är att vid ridning, efter vi ridit en...
Svar
10
· Visningar
2 123
Ridning Hej! Jag letar häst och har blivit helkär i en hispano- arab, men vet väldig lite om rasen, och hittar inte mycket info heller. Så vet...
Svar
2
· Visningar
2 279
Senast: tesora
·
Ridning En tanke slog mig häromdagen. En häst som är hård i munnen, kan man få den att bli mjukare o känsligare igen på ngt vis i munnen? Typ...
Svar
9
· Visningar
2 000
Senast: Egonson_
·
Hästhantering Har ett nioårigt islandssto som vid sina tillfällen skulle kunna klassas som en typisk "surmärr", men som vid andra tillfällen är...
Svar
9
· Visningar
1 340
Ridning jag har skrivit förr i hästvård då jag äger en ridtravare på 13 år valack som haft ett hårt liv innan och fick en knäledsinflammation 3...
2
Svar
22
· Visningar
3 258
Senast: sweep
·
Träning Hejsan! Har precis bytt häst, från senior till en knapp fyraårig :) han är inriden, inhoppad, har i sommar gått på turridning. Han är...
Svar
1
· Visningar
830
Hästhantering Jag har en ridskoleponny på halvfoder som är arg i boxen. Jag vet att många tänker direkt att han inte trivs, men jag är osäker på om så...
Svar
17
· Visningar
2 629
Senast: saena
·
Hästhantering Är det farligt för hästens kropp att buga? Det borde ju vara en bra stretch för rygg och ben, eller har jag fel? Sliter det bara kanske...
Svar
6
· Visningar
1 296
Senast: tuaphua
·
Träning Nu har jag alltså precis börjat rida in min 7åring. Jag har aldrig ridit in en "vuxen" orörd häst förut, så jag vill höra med er som är...
Svar
14
· Visningar
2 451
Senast: Tagliabue
·
Hästhantering Hejsan! fick en fråga här omdagen som jag inte kan sluta tänka på. Om en stor häst på t.e.x 180cm i mkh kan gå med en shettis på...
Svar
9
· Visningar
1 818
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Ridning Vet inte om jag lagt detta under rätt forum men provar. Kan inte ni som har P.R.E. hästar lägga upp foton på era hästar och berätta...
Svar
1
· Visningar
1 332
Senast: Gaia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp