Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min haflinger dam fick för cirka 4 år sedan akutfång, blev behandlad och kollad på ATG och sen dess inte haft några större problem, men...
Svar
5
· Visningar
1 406
Senast: Opartisk
·
Hästhantering Luddig rubrik kanske men jag kommer inte på något bättre och författare kommer jag aldrig bli, men hästar har jag och vill göra det så...
2
Svar
22
· Visningar
3 192
P
Träning Hej alla glada ryttarfolk! Jag är en kille på 30 år som har absolut noll erfarenhet av att rida på hästar. (om man inte räknar nåt...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 828
Senast: nickan1
·
L
Ridning Jag är 147cm och väger 47-48 kg (kort tjej =) ska tillägga att jag är vuxen! Min fråga är: vilken häststorlek skulle passa mig bäst...
2
Svar
26
· Visningar
3 034
Senast: cikoria
·
Hästhantering Hejsan! Min häst är väldigt svår att lasta. Vi har försökt i åtta timmar utan resultat. Vi har testat med linor, sopkvastar, spön, backa...
2
Svar
24
· Visningar
4 262
Ridning Hej! Jag och min mörkbruna ponny ska vara med i maskeradhoppning. Hon är inte den typen som blir rädd för minsta lilla. Men jag har...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: ibroberg
·
Hästhantering Min häst vandrar i hagen om kvällarna, säkert på grund av insekter, men han måste vara otroligt känslig för det är nästan inga där. Han...
Svar
6
· Visningar
3 411
A
Träning Hej, jo jag undrar varför vissa dressyrryttare (och kanske hoppryttare) rider utan hjälm? Har ingen aning om varför ni gör det så...
2
Svar
21
· Visningar
2 572
Ridning Skulle vilja se kort på era äldre kallblodstravare 20+ Har en dam på 19 år och är nyfiken på hur länge man kan räkna med att rida...
Svar
7
· Visningar
1 478
Ridning Nu vill jag veta vad ni tycker och tänker!!. Ni som rider och tävlar dressyr, hur gör ni när ni väljer tränare. Några tränar för...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: LoE
·
M
Hästhantering Hej alla medlemmar! Jag är ny här men tänkte beskriva mitt problem då jag tvekar att fortsätta med en unghingst kille som ändå fallit...
Svar
8
· Visningar
2 007
Senast: kryddan
·
Hästhantering Ja, hur funkar det egentligen? Det är vanligt att man har unghingstar tillsammans men hur funkar det om man till exempel skulle ha äldre...
Svar
12
· Visningar
2 948
Senast: lewellyn
·
Hästhantering Jag har kikat runt och undrar om det är helt omöjligt att hyra B körkortsbil för transport utav häst/hästar? Det kanske finns någon här...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag har en c-ponny som jag har haft i 4 år och en maxad d-ponny som jag haft sedan början av sommaren :) De är ganska kraftiga...
Svar
6
· Visningar
1 163
L
Träning Jag har en unghäst som redan från början varit mycket mer framåt än vad en unghäst normalt brukar vara. Nu börjar hon bli ännu piggare...
Svar
7
· Visningar
2 844
Senast: Ottilia
·
S
Hästhantering Hej! Vi har fått en ny häst i stallet, ett ettårigt sto som nästan är helt ohanterad. Nu har hon varit hos oss i ett par dagar, och...
Svar
2
· Visningar
1 203
Träning Hej! Jag har en söt liten Tinker sto som jag mest rider i skogen med och tränar massa Nh och tricks då jag inte e nån dressyr...
Svar
11
· Visningar
1 991
Senast: Tikket
·
Ridning Har en kompis som står i samma stall som mig som nyligen köpt ett varmblod f.98. En supertrevlig nätt liten valack på endast 155 i mkh...
2
Svar
28
· Visningar
3 513
Senast: Tikket
·
Hästhantering Precis som rubriken säger. Vad behöver du och din/dina hästar träna på, vad har ni för problem? Jag och mitt 4åriga sto behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 418
Ridning Heej ! Jag är 170 cm lång och väger ca 55-60 kilo. Och jag ska kanske skaffa häst. Men jag undrar om jag ska maxad d-ponny eller stor...
Svar
10
· Visningar
1 861
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp