gympa hästen

Sv: gympa hästen

Det vet jag, det utbildas inte några kiropraktorer på häst i sverige heller utan det verkar vara usa man får åka till då. Dock så hade jag inte vågat mig på att låta en osteopat använda kiropraktik på min häst. Det är en helt annan utbildning. Så jag har svårt att se liknelsen mellan dom två iallafall.
 
Sv: gympa hästen

Nu pratar jag om människokiro och -osteopat. Jag har noll erfarenhet av såna utbildade på häst. Jag har som sagt använt båda, och båda har knakat samma ställen men kiro med ett knyck och osteopat med lugnt tryck.

Det var som sagt helt OT.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 605
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 247
Senast: Freazer
·
Distans Min häst älskar nya ridvägar och långa rundor och vill att vi startar distans 😁 Jag har en kallblodstravare som jag rider p hackamore...
Svar
8
· Visningar
3 408
Senast: Sesca
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 069
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp