Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning :rofl:Hej alla glada nu ska vi se om jag blir hängd här;) Ska försöka fatta mej kort så får ni ställa frågor till mej i stället, har en...
Svar
12
· Visningar
2 499
Senast: Gramse
·
Träning Hej alla glada forumläsare har en unghäst (f.08 e. Akribori ue. Damiro) en valack som varit inriden i ca 6 månader och nu har jag precis...
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: Hoppryttare
·
M
Träning Hej! Jag letar nu häst och en tjej ringde till mig ochsa att hon hade en hästsom verkar passa in helt på mig. Låtr jätte mysig och jag...
Svar
5
· Visningar
1 432
Ridning Köpte ett 6 årigt fullblod för ungefär 2 månader sedan, hon gick som galoppör innan, men som att hästen inte tyckte det var kul så sålde...
Svar
12
· Visningar
3 228
Senast: candelia
·
Ridning Har sett bilder på sadeln Free Max och undrar om någon här har ridit i den och vad ni tycker om den. Eller om någon i...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: Hoobes
·
Träning Var ute en sväng i skogen med 4 åringen nu på förmiddagen och reflekterade lite över hur jag skall balansera henne när vi inte går på...
Svar
3
· Visningar
1 349
Senast: rebeckasff
·
Hästhantering Hej! Jag har ett problem med mina två hästar. Jag har två stycken hästar, ena är min egen, andra är till låns för ett år som sällskap...
Svar
16
· Visningar
3 136
Senast: axel
·
Träning Har börjat rida en unghäst som vid uppsittning backar! Så fort jag tar i tygeln börjar han. Behöver tips och råd hur jag ska jag får...
Svar
14
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Ridning (Vet inte om tråden ligger rätt, annars får en snäll moderator flytta den :) ) Känns som om jag ställt tusen frågor om muskler och...
Svar
14
· Visningar
1 761
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag har ett problem med min häst och jag undrar om ni kan hjälpa mig att få klarhet i detta. Det började för några månader sedan. Han...
2
Svar
21
· Visningar
9 429
Senast: johanna80
·
Ridning Ni som hanterar och rider hästar enligt NH, hur skulle ni med ord beskriva hur man utför en helt vanlig halt? Alltså inte en...
Svar
8
· Visningar
1 558
Senast: fjordtokan
·
Träning Hej! Jag skulle vilja ha en beskrivning på hur ni gör för att få era hästar att gå i form :) och då menar jag inte att hästen bara ska...
Svar
13
· Visningar
38 855
Senast: Ottilia
·
F
Hästhantering Hej! vet inte om jag är på rätt ställe, men jag tänkte att jag berättar så får vi se om någon där ute kan hjälpa mig med lite tips! Jag...
Svar
13
· Visningar
2 197
Senast: CrazyMia
·
Ridning Hejsan! :laugh: Skulle vara kul om ni ville slänga in lite bilder på spansk utrustning (sadlar, träns) när det sitter på hästen. Helst...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
27 795
Senast: auryn
·
Ridning Hej! :) Jag blir så kluven ibland. Ska jag rida ponny eller häst? Jag är 14 år, 167cm lång och väger ca 55kg På ett sätt så...
2
Svar
26
· Visningar
3 258
Senast: Vilya
·
Hästhantering Hej! Jag undrar över hur ni transporterar era föl/unghästar. Har ett föl som blir ett halvår på tisdag och jag funderar på att åka...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: Sonic76
·
M
Träning Min 8åriga nordsvensk är under inridning och än så länge går det superbra!:laugh: Något jag upptäckt på senare tid är att han skakar på...
Svar
6
· Visningar
2 324
Ridning Har ett 7årigt sto som jag ägt i 3 år och som alltid varit ranghög men väldigt självständig, aldrig några problem att ha själv eller så...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: Pathmaker
·
Ridning Har sökt efter liknade forum men hittar inget men har jag missat så ber jag om ursäkt!! Jag har en "gammal" travare hemma på foder som...
Svar
11
· Visningar
3 378
Senast: Cha9
·
Hästhantering Hur är era hästar på sommaren? Både ni som tävlar och har hästar på bete? Min valack är så fruktansvärt trött och jag känner ingen...
Svar
11
· Visningar
5 510
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp