Vad behöver NI träna på?

Sv: Vad behöver NI träna på?

Jag behöver styrka min bål, är lös o rörlig i överkroppen när jag rider, men min skänkel är förjäklig...

Jag OCH hästen ska öva på skritt och galopp, sidvärtsrörelser, avsaktningar och igångsättningar, att stå still på uteritt(mer än
om det är något läskigt som kan äta upp en)....
 
Sv: Vad behöver NI träna på?

Jag behöver träna på mina sitsinverkningar, har blivit bättre men behöver befästa det mer.

Hästen behöver träna på att reagera snabbare på mina framåthjälper, kommer mer och mer, han har knappt varit riden på ett halvår pga min graviditet. Tölten tränas också på just nu :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 829
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Träning Hej. Är medis på en häst som verkligen inte vill att man hoppar upp på honom. Så fort man ställer sig i sadelläge så backar han. Han...
2
Svar
29
· Visningar
3 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp