Sv: Jättenybörjare
Jag är en sån person som nördar in mig rätt lätt.
Och ridning har jag redan fastnat för, nackdelen är att jag har förstått att hästar tar rätt mycket fritid, så måste få till en ridnivå som passar mig bra men det kommer nog med tiden.
Apropå överraskningen till min tjej så har hon varit så nyfiken för hon har förstått att det är nånting så till slut så avslöja jag att jag ska lära mig rida och sen ta med henne på ridtur i sommar och hon blev överförtjust och längtar jättemassor tills vi kan rida ihop.
Så det blev ganska lyckat ändå!
Det roligaste av allt var att hon blev jätteavundssjuk på att jag faktiskt ridit för hon inte gjort det på jättelänge.
Och som sagt, jag hoppas jag hittar en ridklubb som har en bra inställning till att lära ut och ha roligt åt en snubbe som iaf försöker.
Kanske ska passa på att berätta för er hur det kändes att rida för mig.
Skritt: lätt det flummaste jag varit med om, lunka fram och njuta av naturen (min bakgrund som cross-åkare gör att jag vill gasa på) Dessutom var hästen jag red väldigt nyfiken på omgivningen och gärna ville titta om han hörde nåt som lät eller för den delen stanna och bajsa lite då och då. :P
Trav: det lätt obekvämaste jag stött på, duns duns hit o dit.. haha.. fick inte in det där med trav riktigt men de måste jag väl för det gör ju alla andra hästar förutom islänningarna har jag förstått
Tölt: Riktigt behagligt och mjukt, var som o sitta på en flygande matta, här märkte jag även av mitt sug från motorcykeln och försökte "åka där det var en stig" ja som man gör när man åker cross, men kom på sen att det ju faktiskt inte behövdes med en häst..
Galopp: Balans!, Balans! haha.. tror jag hamna lite fel i stigbyglarna till en början men fick nästan ordning på det på slutet, det var nog det som var det allra bekvämaste faktiskt.. kändes naturligt när man väl hitta balansen men jag tror inte jag styrde så mycket under galoppen..