Jättenybörjare

Sv: Jättenybörjare

Haha du är välkommen hit till mig och se om du tycker att de stora eller min islandsgarbb är enklast :angel:

Men visst är många islänningar supertrevliga, men det är många stora med :)

Hoppas du hittar utrustning också, men jag tror du kommer kunna fynda bra utrustning till bra pris iaf :)

Kan du inte smitta min Per till att vilja rida också? Han e tråkig å vill bara köra markservice, vilket iof är himla praktiskt :p

Haha, ja om ni inte bor alltför många mil bort hade de ju varit skoj att hälsa på faktiskt. Men får väl bli när man behärskar att iaf sitta på en häst haha.. :grin:

Och markservicen är icke att underskatta att han vill göra! :bow:

Idag är det beslutat att jag ska ringa och anmäla mig till prova-på-kurs på söndag iaf! Bara hoppas jag hinner hem från Sthlm i tid.. :p
 
Sv: Jättenybörjare

Om du vill ta med tjejen på islandsridning sen så är det ett hett tips att börja med islandshästar direkt. Om du börjar på stora hästar och lär dig hitta balansen på deras stora kliv så kan det bli lite trixigt när du sen hoppar upp på en liten islänning med små kvicka trumpinnar. Jag får alltid lite av en chock när jag byter från islänning till storhäst, de första stegen känns alltid jättekonstiga. Kan tänka mig att det blir ännu mer obalanserat för en nybörjare.

Vore ju tråkigt om du tränar upp dig och sen tappar balansen ändå när du ska briljera för tjejen, för det är jättestor skillnad i stegen. :D:angel:
 
Sv: Jättenybörjare

Om du vill ta med tjejen på islandsridning sen så är det ett hett tips att börja med islandshästar direkt. Om du börjar på stora hästar och lär dig hitta balansen på deras stora kliv så kan det bli lite trixigt när du sen hoppar upp på en liten islänning med små kvicka trumpinnar. Jag får alltid lite av en chock när jag byter från islänning till storhäst, de första stegen känns alltid jättekonstiga. Kan tänka mig att det blir ännu mer obalanserat för en nybörjare.

Vore ju tråkigt om du tränar upp dig och sen tappar balansen ändå när du ska briljera för tjejen, för det är jättestor skillnad i stegen. :D:angel:

Ah, Ja det låter faktiskt ganska klokt att köra lite "enspårigt" i början. :p

Det ska jag definitivt ha i åtanke när jag väljer häst eller häst väljer mig.. =)
 
Sv: Jättenybörjare

:o Haha.. Jag gissar på att reaktionen på damen jag hade tänkt imponera på kommer bli nåt i stil med galet glad när idén verkar så uppskattad här. =)

Det tror jag lätt du kan räkna med :idea:

Min man hänger med i stallet en del och har tom egen ponny att leka med. Övriga damerna i stallet är GRÖNA av avund och undrar var jag hittade en SÅN bra karl :love:
 
Sv: Jättenybörjare

Det där stället som jag tänker på ligger underbart vackert vid vattnet(någon sjö som har förbindelse med Göta kanal?) och där kan man boka in en hel myshelg med övernattning, bubbel i utomhuspool, god mat osv :love:

Lär garanterat uppskattas :idea:

Dessutom fantastisk natur att rida i, det uppskattar både ridvana och nybörjare tror jag.
 
Sv: Jättenybörjare

Haha ja skuggi det låter ju bra :), att skaffa egen Ponny lär nog dröja dock.. ;)

Jag googlade lite och jag vet inte hur forumreglerna är här på bukefalos riktigt men jag tror jag hittade gården du syftade på iaf, verkar jättejättefint där och definitivt nåt som på pricken liknar det jag hade tänkt mig! :D
 
Sv: Jättenybörjare

Haha, ja om ni inte bor alltför många mil bort hade de ju varit skoj att hälsa på faktiskt. Men får väl bli när man behärskar att iaf sitta på en häst haha.. :grin:

Och markservicen är icke att underskatta att han vill göra! :bow:

Idag är det beslutat att jag ska ringa och anmäla mig till prova-på-kurs på söndag iaf! Bara hoppas jag hinner hem från Sthlm i tid.. :p

Bor i Dalarna, men vill du komma förbi är du välkommen :)

Nej absolut inte! Det är jäkligt lyxigt att ha ngn som mockar hagen, fyller på hö, fixat vatten osv medan jag är ute och rider :)
Eller kör fram/bort släpet medan jag fixar hästen när vi ska iväg på träning/tävling :)

Åh vad kul med prova på kurs! Hoppas det går bra! Å du får väl allt se till att komma hem i tid då :)

Jag tror inte jag är ensam om att vilja ha en uppdatering om hur det gått :)
 
Sv: Jättenybörjare

Oh Per snälla börja rida islandshäst! :D Det är så himla häftigt, och jisses vad roligt det är, du kommer bli helt såld på det! Speciellt om du kanske tycker att det verkar lite läskigt med så stora hästar som halvblod etc och att hoppa.

Haha grejen är att springa iväg från en häst är inte så bra, man ska ha respekt men inte visa rädsla ;)
 
Sv: Jättenybörjare

:)
Bor i Dalarna, men vill du komma förbi är du välkommen :)

Nej absolut inte! Det är jäkligt lyxigt att ha ngn som mockar hagen, fyller på hö, fixat vatten osv medan jag är ute och rider :)
Eller kör fram/bort släpet medan jag fixar hästen när vi ska iväg på träning/tävling :)

Åh vad kul med prova på kurs! Hoppas det går bra! Å du får väl allt se till att komma hem i tid då :)

Jag tror inte jag är ensam om att vilja ha en uppdatering om hur det gått :)

Oj, ja Dalarna får nog tyvärr räknas som lite för långt att åka utan planering iaf =) Låter som ni har de ganska bra dock med eran fördelning.. eller mest du iaf.. :rofl:

Jag kan ju inte direkt blogga på min vanliga blogg om detta pga hemlighetsmakeriet. (den har dock varit rätt tyst ett bra tag som de flesta vardagsbloggar brukar bli) men får väl slänga in en uppdatering här i tråden när de händer nåt skoj och jag gjort nåt framsteg. :)
 
Sv: Jättenybörjare

Oh Per snälla börja rida islandshäst! :D Det är så himla häftigt, och jisses vad roligt det är, du kommer bli helt såld på det! Speciellt om du kanske tycker att det verkar lite läskigt med så stora hästar som halvblod etc och att hoppa.

Haha grejen är att springa iväg från en häst är inte så bra, man ska ha respekt men inte visa rädsla ;)

Haha ja.. de kanske blir All-in på islandshästar för mig då.. och ni kommer tyvärr inte få se några videofilmer på mina framsteg.. trots att det säkert skulle roa många, men nån bild när man kommit en bit kanske kan bjudas på som underhållning.. :d
 
Sv: Jättenybörjare

Jag blev lite sen från Stockholm igår så de blev ingen söndagsritt. Men däremot har jag en privatlektion inbokad nu på onsdag kl 17:00, så jag är supernervös. :crazy:

Det är på ett ställe som har islandshästar bara nån halvtimme med bil från där jag bor och det lät på henne som det inte är några problem alls att rida.. det återstår att se känner jag.. :grin:

Ser iaf fram emot det massor nu! :D
 
Sv: Jättenybörjare

Jättekul med en kille som vågar prova på att rida!!! :)

Lurade upp min sambo på en islandshäst för ett par år sedan och det visade sig att han var en naturbegåvning. Tölt och galopp redan första lektionen!:laugh:

Sedan fick han en ridlektion i present av stallägaren, och han nappade på den också. Tyvärr är det nu ett tag sedan han satt på hästryggen, men han sa häromdagen att han funderar på att ta en lektion snart igen.:love:

Lycka till med din privatlektion!!!
 
Sv: Jättenybörjare

Hjälm är ej införskaffad, tänkte försökta hinna med att titta på det idag eller imorn efter jobbet. Men de hade att låna ut där jag ska ta lektion så kanske ska köpa det först när jag vet att jag kan sitta kvar i sadeln.. :p

Haha Galopp på första lektion det var duktigt, jag vet i tusan, nog för jag inte är feg, men jag gillar mer att cruisa.. :angel:

Lovar att skriva om hur de gick när jag kommit hem på onsdagskvällen iaf.. :)
 
Sv: Jättenybörjare

Så här får man kanske inte säga men: guuuuuuuuuuuuuuuuuud vad du är gullig :love: Vilken överraskning hon kommer att få! Vad roligt att du känner dig så sugen på att testa :)

Satsa på prova-på-ridningen på ridklubben, sedan brukar det finnas nybörjargrupper för vuxna, kolla med dem vad de har för utbud. Vad som är viktigast är riktiga skor och en bra hjälm, hjälm rekommenderar jag faktiskt att köpa ny, man vet inte vad de har varit med om även fast det bedyras att de aldrig farit i golv av den som säljer, H**ks har hjälmar till bra pris. Tr*dera är ett bra ställe att hitta begagnade kläder och ridskor/ridstövlar på.
Kanske har du något vän eller bekant som har häst? Hör med denne om du kanske får vara med i stallet och göra lite av det som hör till, kanske har de en häst som är lämplig för dig att rida på med ledhjälp?
 
Sv: Jättenybörjare

Min man hade aldrig setat på en häst när han träffade mig,och jag var för första gången på över 10 år hästlös när vi träffades,men efter ett år eler så fick jag för mycket abstinens och började prata om att skaffa häst,och oj vad han var emot det! Det var dyrt,luktade illa,tog massa tid,och vi skulle aldrig mer ses ungefär. :p

Jag trotsade iaf han tillslut och skaffade mig en foderhäst,tiden gick och han var allt oftare med till stallet. Tillslut ville han börja rida han med,och han tjatade på mig att han ville rida ut.

I Januari köpte han sig en egen häst.

Så,så kan det gå! :D
 
Sv: Jättenybörjare

Hej igen alla glada, de spärrade Hästforumet på jobbet igår (kanske mitt fel ;) men igår blev ridningen inställd pga influensa. Men idag är det dock dags.. =)
Så ikväll blir det ut och rida! Känns både spännande och galet skoj. =) wish me luck!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 232
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Nån här som har en ridande son i skolåldern? Har själv en snart 8-årig kille som älskar hästar och ridning. Han rider både på ridskola...
Svar
5
· Visningar
1 702
Senast: ylvalill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 110
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp