Låter ni barnen vara nära hästar utan hjälm?

Sv: Låter ni barnen vara nära hästar utan hjälm?

Knapplånar

Hjälm är bra men skyddar inte mot allt. Barn är inte mogna att tex cykla i trafiken förens i början av tonåren, pga att de inte kan vara uppmärksamma åt flera håll samtidigt, och har en dålig simultanförmåga. Av den anledningen och många fler anser jag att små barn inte har i en hage att göra överhuvudtaget.
 
Sv: Låter ni barnen vara nära hästar utan hjälm?

Min dotter på år hänger med mig i stallet och ut i hagarna samt på ridvolten (jag har en hästgård) och hon får ha hjälm på sig. Dock en cykelhjälm (den har hon när hon rider också) Det är den enda vi hittat som sitter riktigt bra. Ibland har hon inte haft den på sig men det är för att vi har varit ute på gården och lekt och sen har t.ex. någon häst letts förbi och då vill hon hälsa. Då har vi inte sprungit och hämtat hjälmen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 668
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 891
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp