Galen Häst ...

Sv: Galen Häst ...

Men det var ju det jag menade :).

Pållan var ju finast av alla :love:

Å andra sidan vet jag att många ansåg att min ridskolefavorit var galen. Han var en gentleman som alltid frågade innan han drog en repa tvärs över ridhuset för att sen tvärvända så eleverna damp i väggen och bröt både armar och ben.. Han frågade också om det var ok att han kastade sig ut i leran i hagen- om man inte sa nej eller snabbt flyttade på sig hamnade man "gärna" under..

/Lavinia, saknar att rida idag.
 
Sv: Galen Häst ...

Det finns galna hästar. Har haft en och han hade inte ont och inte heller haft någon dålig start i livet eller liknande. Då jag fött upp honom själv och det var aldrig några problem med inkörning eller liknande.
 
Sv: Galen Häst ...

Någon ovan sa att du borde provrida fler gånger eftersom det finns många som ger lugnande och smärtstillande, det var en bra ide tycker jag! Sen hade jag frågat mycket mycket MYCKET om hästen och försökt luskat fram lite om den.

Sen finns det alltid förståsigpåare som säger att "hästen är dum i huvet, ett riktigt kräk, helt galen" eller kallar en missförstådd häst för "problemhäst". De enda problem som finns är vi människor som får en massa ideer och förstör hästar. Inget fel på hästarna, det är fel på personen som äger/rider/hanterar dem. Så är min åsikt iallafall! :) men följ rådet du fick från buke-medlemmen ovan, om att provrida flera gånger, det var ett vettigt tips! Och så fråga förstås ägarna så mycket som möjligt, kanske råkar någon försäga sig och du får reda på sanningen :) lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 594
Senast: Freazer
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 030
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp