Sitta ned i trav !!

Sv: Sitta ned i trav !!

Själv förstår jag inte alls detta med Toker på julafton... Skulle gärna vilja se den varianten på film - nån som har ett YT-klipp?? ..//Precis som Ponnyryttaren skriver har Kyra den allra bästa förklaringen på just det jag menar! Det revolutionerade i alla fall min ridning totalt!!

Jag förstår "Toker på julafton". Det är en tanke som handlar om att känna in att rörelsen är mer än tvådimensionell och mjukna i bäckenet samtidigt som man "drar åt korsetten". Inte ska man jucka åt sidorna eller att lyfta ett sittben i taget - hästen går ju framåt. Ang Kyras liknelse så håller jag med. Den är bra.
 
Sv: Sitta ned i trav !!

Efter 4 år borde du inte ha dessa problem längre. Jag är också bukopererad två gånger (men den första gången red jag inte på ett bra tag så jag vet inte hur det hade påverkat ridningen), det har inte tagit mer än ett år någon gång att få tillbaka magmusklerna. Testa en stödkorsett så att du får lite hjälp, det tror jag kan vara bra :)
 
Sv: Sitta ned i trav !!

Ja det kanske kan vara nåt. Min tränare brukar säg "lång mage!" och ibland lyckas jag sitta ned hyfsat max 2 min med ett starkt drag i magmuskulaturen ( när jag efter ett ihärdigt fastklamrande under de första travstegen då hästen spjärnar emot och går ur form har lyckats hitta lite balans... Sedan blir jag trött och håller balansen u tyglarna i stället och glömmer att rida.. Stackars häst:( så för bådas skull blir det ju lättridning:) men jag ska prova en korsett ( har en sådan långt in i underklädeslådan) och prova på en annans häst som inte är lika känslig i ryggen som min..
 
Sv: Sitta ned i trav !!

Ja kanske man borde kolla med sjukvården. Nu är det ju unf 4 år sedan min sista op så något borde väl ha hänt...men bör ju iaf ta upp träningen igen inser jag ju någonstans...:o

Så länge du inte tränar upp musklerna som du ska så kommer du nog tyvärr ingenstans, det är nog den bittra sanningen... bara att bita ihop och komma igen! :p
 
Sv: Sitta ned i trav !!

Jodå:d därför är den just...underst!!;)
Eller neeej.. Googlade precis.. Inte en SÅN (inte för att min va speciellt sexig o den har skenor..) men sjutton va dyra RIKTIGA var!! Har du använt en sån? Tell..
 
Senast ändrad:
Sv: Sitta ned i trav !!

Jag använde en som jag köpte på apoteket. Den var inte så jättedyr, den har en skena på varje sida av ländryggen och jag tyckte att den hjälpte mig jättemycket. Fast det finns mer avancerade såklart :) Du skulle ju kunna börja med en sådan och se vad du tycker.
TS, ursäkta trådkap! :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Senast: Roxy
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp