Vilken gångart?

Sv: Vilken gångart?

Jag tror nog du har rätt, boken riktar sig mer till fritidsryttaren som söker "svaren" eller "knepen" eller lite mer förklaring på saker o ting än "inner skänker mot yttre tygel". Men jag är oxå fritidsryttare i allra högsta grad, och omslaget "snärjer" inte mig en droppe, snarare tvärt om. Inte pga håret, utan för bildens hela avighet. Om detta är någon slags idealisk bild av vad boken förmedlar, så blir jag inte alls sugen på att läsa boken. Dessutom är ju inte bilden förskönad på något sätt med ljus, photoshopp, kläder (eller håruppsättning för den delen) eller what ever, så jag tolkar bilden som högst informativ, inte som ett "vackert bokomslag".

Susan: Ja, jag har oxå tänkt på dammigheten i den bilden, men sen tänkt att de försökt göra en "snygg" och lite artistisk framsida. Och då är inte bilden en informativ bild på samma sätt. Men jag håller med, dammar det så ruggigt är det dags att vattna ridbanan eller lära hästen lyfta fötterna.
Men det jag skulle säga är
Tack :D

Solis:
Jag härjade runt på nätet, tror det var amazon.co.uk.
 
Sv: Vilken gångart?

Haha, ja när man tar det hela ur sitt sammanhang så verkar det väldigt motsägelsefullt det jag skrev :D Men vad jag menar är att bilden känns genuin och inte tillfilad, vilket leder till att jag ser bilden som mer informativ i motsats till artistisk ;) Men jag håller med dig, det är väl inte den mest fåfänga ryttaren där skulle jag tro :) Jag noterade faktiskt inte "himla-vimpa"-frisyren (alltså vilket underbart uttryck) förrän du påpekade den.
 
Sv: Vilken gångart?

Här var det "himpa-vimpa" igår, men vi var i skogen, kanske det är förlåtligt då :D

Ska vara mer prydlig på träningen i veckan...

Härligt uttryck:rofl:
 
Sv: Vilken gångart?

Vi kanske måste starta en tråd med bilder på oss bukeryttare med himpa-vimpa-stil. :D
Själv har jag alltid lång fläta, och hjälp om jag skulle rida himpa-vimpa... hur skulle det gå till? Jag skulle antagligen inte se nåt. :D
 
Sv: Vilken gångart?

Mina hästar brukar se ut som himpa-vimpa... Jag är ju totalt ointresserad av att putsa och trimma.. inte helt ovanligt att jag rider dressyren oflätad och med tofsar i öronen :angel:

Fast nu har jag hittat en bra variant.. holländska flätor.. dvs få och stora vilket gör att det tar 5 minuter att fläta upp - perfekt för mig! Det är inte inne i fälttävlanskretsar än men det kommer nog snart ;)
 
Sv: Vilken gångart?

Här är det också tofsar i öronen, riktigt praktfulla sådana. Jag lever i förhoppningen att folk bara ser hur snygg hästen är och inte tänker på tofsarna...:D

Holländska flätor låter som ett mycket bra tips. Dock ska flätningen här delegeras, hade det ankommit på mig så hade det inte blivit några alls. Ja, eller kanske de få holländska då. För visst är det de flätorna som har ganska mycket större knoppar än vanligt?
 
Sv: Vilken gångart?

Ja .. jag får till 5 st flätor på båda exkl pannluggen vilket är perfekt :D Det gör att jag tom kan fläta upp när jag tränar för att kunna se ställningen ordentligt och så att halsen verkligen är rak.
 
Sv: Vilken gångart?

Jag kör också sådan fläta, eh tror jag, om vi menar samma?!


Jag är rätt dålig på de där med himpa-vimpa... Försöker alltid sätta upp håret och stoppa in lösa testar, hatar fladder kring hjälmen!
 
Sv: Vilken gångart?

Jag har ju kort page så för mig blir det ju aldrig himpa-vimpa frisyr men jag minns en gång jag var och red en Int. fälttävlan och hade lite längre hår.. hade satt upp håret i en tofs .. en sådan där stor glansig blå sidengrej och håret gled ur precis innan start. Så håret fladdrade rejält fult där under hatten.. Domaren skrev i protokollet! HA HÅRNÄT nästa gång för ett elegantare intryck.. :o
 
Sv: Vilken gångart?

Ja, klart hästar kan vara himpa-vimpa! Min brukar se ut som en tuffs, speciellt efter ridtur ute. Brukar slarva till en ardennerfläta och den kan ju ge sig efter lite vild ridning i skogen. Men skall jag rida "bland folk" brukar flätan få bli mer ordentlig, just för att undvika himpa-vimpa-look.

Fio: Tofsar i öronen är ett måste, annars äter ju smådjuren upp dom! :o :D

Nooneyouknow: håller med, hår i ansiktet är så irriterande att det bara går ju inte! Hade jag inte långt hår, skulle jag antagligen vara rakad :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 587
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 237
Senast: MML
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp