Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL.
Vanedjur är de ju som nån sa. Min äldre häst (Märr med stort M) blir sur om jag kommer innan lunch. Hennes flock har som vana att käka frukost halva förmiddagen och sen slappa resten - och tugga i sig sista stråna mellan varven. Så kommer jag då surnar hon till, fast det är nog mest för att jag sällan kommer innan 12.
Jag förstår bara inte hur man kan bli så störd av det. Väsnas man i stallet är det ju nått fel. Och sen sover ju de flesta så "problemet" borde ju vara minimal med folk i stallet efter en viss tid. Jag är i princip aldrig där senare än 00:00 är oftast där innan jobbet sen igen på kvällen och då är jag där till ca 22:00 och aldrig har nån blivit störd av mig, tvärtom. Jag har bra koll och är oftast först m att informera om de skulle va nått med nån häst lr annat djur på gården. Jag skulle aldrig vilja stå i ett stall där man inte får vistas efter en viss tid. Tänk om man har ett sto som ska föla då och inte få gå ner flera ggr per natt. Jag stör mig på om hästar missköts lr att nån går runt m en tråkig attityd, sådant är verkligen trist och där behövs tydliga regler så en del fattar
Jaja lämna in en motion till riksdagen att förbjuda folk att bestämma öppettiderna i sitt stall. Eller vad tycker du vi ska göra åt de vettvillingar som har oförskämdheten att reglera öppettiderna i sitt stall? Personligen tycker jag att folk har rätt att bestämma själv om och när de vill ha folk på sin gård.
Jag förstår bara inte hur man kan bli så störd av det. Väsnas man i stallet är det ju nått fel. Och sen sover ju de flesta så "problemet" borde ju vara minimal med folk i stallet efter en viss tid. Jag är i princip aldrig där senare än 00:00 är oftast där innan jobbet sen igen på kvällen och då är jag där till ca 22:00 och aldrig har nån blivit störd av mig, tvärtom. Jag har bra koll och är oftast först m att informera om de skulle va nått med nån häst lr annat djur på gården. Jag skulle aldrig vilja stå i ett stall där man inte får vistas efter en viss tid. Tänk om man har ett sto som ska föla då och inte få gå ner flera ggr per natt. Jag stör mig på om hästar missköts lr att nån går runt m en tråkig attityd, sådant är verkligen trist och där behövs tydliga regler så en del fattar