Muckboots eller annat?

MissFideli

Trådstartare
Jag skulle behöva köpa nya vinterskor, för ridning och promenader. Tyvärr blev det lite bråttom så jag måste köpa i butik. De butiker jag har tillgång till är Strömsbergsgård, Stadium outlet, XXL, Granngården och Hööks. Eller om nån har tips i Norrtälje/Täby/Vallentuna.
De måste vara varma, åtminstone ihop med ullstrumpor. Jag är väldigt frusen.
Max 1500 ca.
Nån som har tips på bra?
Tittar på Muckboots, bl a
https://www.stromsbergsgard.se/ryttare/stovlar-skor/vinterstovlar/muck-boot-arctic-apres-lace

Jag skulle behöva köpa nya vinterskor, för ridning och promenader. Tyvärr blev det lite bråttom så jag måste köpa i butik. De butiker jag har tillgång till är Strömsbergsgård, Stadium outlet, XXL, Granngården och Hööks. Eller om nån har tips i Norrtälje/Täby/Vallentuna.
De måste vara varma, åtminstone ihop med ullstrumpor. Jag är väldigt frusen.
Max 1500 ca.
Nån som har tips på bra?
Tittar på Muckboots, bl a
https://www.stromsbergsgard.se/ryttare/stovlar-skor/vinterstovlar/muck-boot-arctic-apres-lace
Jag har INTE bra erfarenheter av muckboots tyvärr. De är jättesköna och jättetrevliga så länge de håller, men problemet var att mina började läcka redan efter ett fåtal månader. De kostar alldeles för mycket för att vara såpass dålig kvalitet... :cautious:

Jag har INTE bra erfarenheter av muckboots tyvärr. De är jättesköna och jättetrevliga så länge de håller, men problemet var att mina började läcka redan efter ett fåtal månader. De kostar alldeles för mycket för att vara såpass dålig kvalitet... :cautious:
Mina har hållit bra, men känns väldigt klumpiga att gå i.

Numera använder jag Kamik som jag är nöjd med.

Vad trist! De får ju så himla bra recensioner annars.

Mina muckboots är fyra år nu och är fortfarande som nya.
Jag är jättenöjd med dem, sköna att både gå och rida i.
Jag är som du och vill ha skor som fungerar både att gå och rida med.

Jag kommer kanske rida 2 dagar/månad, i skogen. Så har inte några direkta krav på sulor faktiskt. Utöver klack då
Aha. Då skulle jag kolla på de jag länkade till. Jättesköna. Har ett par ullstrumpor i. Bra med riktigt läder också.
Muckboots har varit så dålig kvalite så jag har slutat med de.

Mina muckboots är fyra år nu och är fortfarande som nya.
Jag är jättenöjd med dem, sköna att både gå och rida i.
Jag är som du och vill ha skor som fungerar både att gå och rida med.
Men är det inte du som tvättar dina muckboots varje gång du har använt dem? Tycker mig minnas det när jag hade en diskussion om kvaliteten på muckboots... Det är liksom inte aktuellt för mig att behöva pendantsköta mina skor och stövlar för att de ska hålla! Själva namnet tycker jag antyder att de ska klara..."muck".... :D

Men är det inte du som tvättar dina muckboots varje gång du har använt dem? Tycker mig minnas det när jag hade en diskussion om kvaliteten på muckboots... Det är liksom inte aktuellt för mig att behöva pendantsköta mina skor och stövlar för att de ska hålla! Själva namnet tycker jag antyder att de ska klara..."muck".... :D

Inte skrubbar men är de leriga spolar jag av dem.
De står i sadelkammaren och jag vill inte att de ska lämna en hög med torkad lera när jag tar dem nästa gång och för livslängden såklart.
Gör samma med mina vanliga gummistövlar från Tretorn, de köpte jag 2005 så det har ju helt klart varit värt den lilla ansträngningen 😁

Inte skrubbar men är de leriga spolar jag av dem.
De står i sadelkammaren och jag vill inte att de ska lämna en hög med torkad lera när jag tar dem nästa gång och för livslängden såklart.
Gör samma med mina vanliga gummistövlar från Tretorn, de köpte jag 2005 så det har ju helt klart varit värt den lilla ansträngningen 😁
Nej, sådant funkar inte för mig. Jag är ju liksom inte ute hos hästarna och blir smutsig EN gång/dag utan jag använder mina stövlar ett flertal gånger varje dag. Att det skulle krävas att man spolar av dem varje gång de blir smutsiga - för att de ska hålla - är ju orimligt.

Nej, sådant funkar inte för mig. Jag är ju liksom inte ute hos hästarna och blir smutsig EN gång/dag utan jag använder mina stövlar ett flertal gånger varje dag. Att det skulle krävas att man spolar av dem varje gång de blir smutsiga - för att de ska hålla - är ju orimligt.

Då hinner ju leran dock inte torka in på samma sätt som när de står i en varm sadelkammare ett dygn.
Jag hade inte heller spolat efter varje gång om jag använt dem på det sättet.

Jag har Graninge kängor som jag både rider och går promenader/vandrar i. Har haft den typen i mer än 10år fast då bytt ut kängorna en gång. Är inne på andra paret nu 😊

Bifogade filer

• IMG_5091.webp
    IMG_5091.webp
    3,3 KB · Visningar: 25

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka