Muckboots eller annat?

Jag är nöjd med mina neoprenstövlar från Jula (499kr). Funkar för stalljobb, promenad och ridning. Just nu testar jag dom i -20C 😁.

Faktiskt en av dom skönaste "ridstövlarna" jag haft, lagom med stöd och en hel del svikt i fotplattan.

Trist att så många har dåliga erfarenheter av Muckboot. Mina Arctic Adventure har levererat fint i över 10 år i stall, norra Sverige och från sen (lerig) höst genom vinter till vår. Inte tagit hand om dem på något särskilt sätt. Fina att promenera med hund i också. Däremot inga ridstövlar pga ingen klack, men väldigt nöjd med dem.

Det jag inte gillar med muckboots är att de blir fuktiga inuti och är svåra att torka. Men jag har mitt tredje par nu så det finns ju en hel del som kompenserar. Varma och sköna framförallt. Jag har skruvat fast broddar i mina.

Jag är toknöjd med mina Muck Boots, särklass varmaste stövlarna jag har haft.
Har haft både Tretorn (urusel kvalitet) och Viking (bra!) innan, men dessa är så sköna och supervarma.

Jag spolar alltid av mina innan jag åker från stallet, men det är mest för att inte dra in skit i bilen. Tror inga stövlar mår bra av lera och hästkiss heller iofs, så det är nog inte fel.

Jag är nöjd med mina neoprenstövlar från Jula (499kr). Funkar för stalljobb, promenad och ridning. Just nu testar jag dom i -20C 😁.

Faktiskt en av dom skönaste "ridstövlarna" jag haft, lagom med stöd och en hel del svikt i fotplattan.

Provade faktiskt dom, men tyvärr satt dom inte bra på mina tydligen helt felbyggda fötter.

Blev ett par helt vanliga vinterridskor från Hööks. Provade massa olika på de flesta möjliga butiker (inte Avignon för de finns inte där) och konstaterar att mina fötter inte följer "byggnormen". Av säkert 15 provade skor/stövlar var det 2 par som satt okej. Eftersom det var lite bråttom fick det bli dom och så får jag se hur jag gör om det blir fortsatt ridning. Ev får jag satsa på värmestrumpor istället för varmare skor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka