Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta hästar klarar av att stå ensamma en natt, men det är ju svårt att veta. Två av mina hade det inte varit några som helst problem med, den tredje hade rivit stallet (och går inte stallet sönder hade han nog gjort det själv). Hade nog helst inte mellanlandat i annat stall heller, det allra bästa hade ju varit om du kunde låna en häst och ställa i den andra boxen över natten. Skulle absolut inte släppt ihop med en annan häst bara för en dag utan låtit dem gå i varsin hage bredvid varandra.
Men går det att lämna dem ensamma hade jag nog försökt hämta den hästen du tror klarar det bäst först, och inte haft dåligt samvete för det. Se till att den har mycket grovfoder att tugga på över natten bara!
Ja, det är bara du.
*KL*
Varför krångla till allt så?
Hämta ena hästen.
Låt den gå i hage om den är lugn. Är den stressad så låt den stå i stallet.
Hämta den andra hästen.
Släpp ihop båda.
Klart.
Det kanske bara är jag som är skvatt galen här, men när jag var i en liknande situation en gång så ställde jag helt enkelt in en tältsäng i boxen bredvid och sov i stallet den natten min häst behövde vara ensam i ett nytt stall.