Sv: Riktigt bra och inspirerande ökad trav!
Jag håller med din om att hästarna blivit lättare. Men kan tycka att det kan visas med bättre exempel än en nygodkänd unghingst och en GP-utbildad äldre hingst. (För jag antar att Donnerhall inte är 4-5 år på bilden)
Klumpeklossar? Ärligt, tycker du att dagens dressyrhästar är för grova? Aveln har ju snarare gått mot en mer långbent och ädel häst, jag vet inte riktigt om man kan säga att dagens hästar är grövre än de som syntes på dressyrbanorna för 30 år sen. Jag menar, titta på Donnerhall t ex, och jämför sedan med Bellagio, för att ta en nutida dressyrhingst ur högen.
Kan man verkligen säga att Bellagio är en klumpekloss jämfört med Donnerhall? Jag tycker tvärtom att det är väldigt tydligt om man jämför de två hästarna, att det tvärtom är så att dagens dressyrhästar är ädlare än gårdagens.
Jag håller med din om att hästarna blivit lättare. Men kan tycka att det kan visas med bättre exempel än en nygodkänd unghingst och en GP-utbildad äldre hingst. (För jag antar att Donnerhall inte är 4-5 år på bilden)