Hur skulle ni gjort?

Sv: Hur skulle ni gjort?

Helt rätt men det är också lederna som tar längst tid på sig att vänja av från arbete. För ledernas skull bör det inte vara någon skillnad alls efter de 6 veckornas vila.

Är det så? Jag har fått med mig att vila över en månad kräver försiktig igångsättning, just för leder och ligament. Muskler bygger de ju vanligen snabbt oavsett.

Om vi inte pratar om en konvalescent, utan en frisk häst som ställs av, men går i hage som den brukar - hur påverkas muskler/kondition/leder efter säg en månad, tre månader, sex månader?

Jag har en gamling och är mycket försiktig varje gång han har stått en längre period.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 206
Senast: Jahaja
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 891
Senast: liiinnea
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp