Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag vet inte vad som klassas som dyrt när det gäller "akademisk inriktning". Men iofs kan jag tänka mig att det beror på var man bor och hur långt tränaren får åka.
"Vår tränare" tar 850 kronor för två enskilda lektioner och teori, på endagskurs och då kommer denne från södra delen av Sverige och jag finns i Örebro. Och då har arrangören stått för både för och eftermiddagsfika, samt att vi har fått lunch för 50 kronor extra.
Som fotfolk på "våra kurser" där får man lägga sig i och fråga hur dumma frågor man vill, när man vill, så mkt man vill och vara i stort sett lika delaktig som ryttarna förutom att man själv inte rider. Då betalar man 50 kronor.
Jag tycker faktiskt inte att det är SÅÅÅÅ himla dyrt, när jag varit på fotclinics för både Lussan och Kyra K och glatt betalt 400 kronor och fått ha med egen stol och matsäck, samt att "frågor tar vi efteråt" (då har man oftast glömt vad man ville fråga om)... och det var 10 år sen...
Ja om halva tiden skulle ägnas åt att besvara frågor skulle nog jag också bli påverkad. Det tror jag. Men så har det inte varit när jag varit på kurs. Det kommer någon enstaka fråga bara. Instruktören förklarar/pratar så att även fotfolket hänger med och det har inte alls stört undervisningen när jag ridit. Nu har jag bara varit på kurs för två olika instruktörer de senaste åren så det säger ju inget om hur alla är, men jag själv har inte upplevt något som helst problem med att fotfolket är involverade. När jag själv varit fotfolk känns det inte som om vi har stört undervisningen heller, men det är ju min upplevelse då och inte ryttarens. (Fast det är klart. Dessa ryttare fortsätter ju rida kurser för samma tränare med fotfolk på läktarplats och det skulle de nog inte göra om de tyckte det störde antar jag)Inte påverkar frågor ridningen, men undervisningen. Har man betalt dyra pengar för 30-45 minuter och halva tiden ägnas åt att besvara andras frågor, frågor man kanske hört svaret på 50 gånger innan så är det inte direkt väl investerade pengar.
Ja det var mannen. Detta måste varit 05 eller 06, så det är ett tag sen. Men det var inte en massa frågor från läktarhåll under ridning. Han vände sig även till oss och förklarade under ritten. Frågor och mera detaljer kom emellan ekipagen.Maken är mer öppen för sånt. Och vill arrangören promt ha det så kunde han iaf förr gå med på det då det var fråga om kurser långväga bort. De kan man ju inte bjuda hem på specialundervisning/uppvisning liksom.