Hjälp mig

Sv: Hjälp mig

Nu kommer detta säkert låta jättehårt och elakt, men vad är det för föräldrar ni har egentligen som tycker det är helt okej att deras barn håller på med en häst som är totalt livsfarlig att hantera, och som redan har sparkat henne ordentligt en gång? Är inte era föräldrar rädda om er ö.h.t?
 
Sv: Hjälp mig

Tydligen inte.. Jag vet inte vad mer jag kan göra längre. Ingen lyssnar ändå på mig
 
Sv: Hjälp mig

Alltså allvarligt...:mad: Vet din mamma något om hästar överhuvudtaget? jag sitter här och skulle vilja säga några sanningens ord till din mamma...:devil: Jag vill också skriva av mig frustrationen jag känner när jag har läst tråden, men jag tappar liksom orden...och det gör jag inte ofta...helt sanslöst oansvarigt av en förälder att agera som din mamma har gjort!! Stor eloge till dig som verkar vara den enda i familjen med ett förstånd! Hoppas hon ändå tar sitt förnuft till fånga och inte låter sin lilla dotter utsätta sig för de här riskerna.
 
Sv: Hjälp mig

mh ja vet.!:(

Jag blev så arg så jag gick ner till grannen som har en b-ponny och fråga om min syster fick vara där och rida, pyssla lite sånt.( varför jag inte har frågat innan är för att hon har haft en väldigt gammal häst och en 2 åring, alltså ej ridbara. Nu avled tyvärr den gamla förra veckan.)
Grannen blev jätte glad och hon sa att min syster var mer än välkommen att vara där. Har sagt det till min mamma och verkligen försökt intala henne att en unghäst inte är att leka med. Plus att hästen inte är försäkrad m.m. så ÄNTLIGEN har mamma sagt nej till att min syster inte får vara där!:D

Så nu hoppas jag att min syster blir lika glad som jag (: Annars skiter ja vilket efter detta. Bättre kan man inte få det tyckte ja..

hippihpp
 
Sv: Hjälp mig

Liten uppdatering!"

Grannes stall dög tydligen inte och hon vill hellre vara i det "farliga" stallet. Blev ARG på mamma nu och sa att det är oansvarigt av henne och då börja hon säga att ja och min syster (min andra lilla syster 20 år)var ju där. Försvara mig och sa. VI var två st vi hade våra egna hästar där. Höll vi på med hans hästar var han ALLTID med.
Han har nu blivit lite för gammal och orkar inte. Hans hjärtat har börjat krånglat vilket gör att han inte är i stallet lika mycket.

Men jag skiter i detta nu, jag mår bara ännu sämre av att bara få skit av min mamma och lillasyster som inte inser att hästar är farligt. Speciellt om man är ensam och tror att man kan allt och det aldrig skulle hända något. BULLSHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Hjälp mig

Du meddelar lugnt din mamma att ansvaret är hennes, och du och din andra syster tar inget ansvar för henns säkerhet.
 
Sv: Hjälp mig

Visa din mamma hela den här tråden och hur många (hästvana) människor som tycker att din mamma är helt ute och cyklar, både när det gäller barnuppfostran och sin roll som mamma! HON är ansvarig för sin dotter INTE DU!
 
Sv: Hjälp mig

Har pratat med mamma lungt hela tiden. Nu har hon äntligen börjat fatta hur det kan gå om det händer något. Min syster har flera alt att få rida på välutbildade ponnisar och lära sig allt.! Mamma har varit på henne att gå ner till granne. men NÄÅÄÄ de duger inte. Så mamma sa det då kan du inte vara så jätte intresserad om du inte vill gå ner till grannen(1 min dit) och rida, pyssla göra vad du vill.

Visst jag förstår min syster att hon har kärat ner sig i denna hästen. Men hon måste gå vidare, detta kommer inte sluta bra annars. Och kommer aldrig att förlåta mig själv om det händer något heller.:(

Har iallfall smugit in och kollat hennes blogg, DV. *stalker sis som jag är * Och vet ni VAD?! Hon ska anmäla sig till ponnyakuten...
Blir galen på henne. Tycker detta är något fruktansvärt pinsamt så vet inte vad.....:(
Känner jag hästägaren rätt kommer han inte gå mer på det, men ändå. usch..........
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 271
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp