Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
  • Låst
Hästhantering Hejsan! Hur mycket ger ni för er foderhäst i månaden? Vad har ni för häst/hästar Matkostnad, hovis, stallhyra, m,m Tacksam för...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: IngelaH
·
M
Hästhantering Heej, jag har just tagit en häst på foder, och han är jätte skygg och svår fångad i hagen, men bara han ser att de inte finns nån annan...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Nomina
·
Hästhantering Min häst lastar sig själv, har aldrig varit några problem. Idag skulle vi till hästtandläkaren och jag är LIVRÄDD för...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: phie
·
Hästhantering Hej. Jag har ett problem. Ett väldigt stort problem. När jag ska ta in min ponny. Då går det bra heela vägen tills vi ska gå in i...
2
Svar
33
· Visningar
3 587
Senast: MorAnna
·
S
Hästhantering Hej! Vill ha åsikter om utevistelse för fullblod. Har själv en arab han är ute dygnet runt än så länge med täcke sen har dom skogsdunge...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 653
Senast: Skogstroll
·
Hästhantering Hej! Nyinköpt ponny, 6 år. Trevlig prick med vanligvis lugnt temperament, lite bufflig men det tränar vi snart bort hoppas vi:) Men...
Svar
8
· Visningar
2 855
P
Hästhantering är det någon som skulle kunna ge mig lite tips ang longering?
Svar
12
· Visningar
1 398
Senast: qrumelur
·
Hästhantering Hejsan alla glada bukare :D Har en ganska kort och enkel fråga: Är det dumt av någon anledning att köra hästen till en träning i...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
12 887
Senast: axel
·
D
Hästhantering Jag behöver hjälp!! har ett 15-årigt korsningssto (arabxquarter)som jag har haft i ca ett år! Hon är underbar att rida! Trygg, lydig...
Svar
13
· Visningar
1 667
T
Hästhantering Jag tycker synd om min medryttar ponny. Han har 2 ägare som båda rider honom. Sen är jag medryttare på honom och rider honom iallafall 1...
2
Svar
32
· Visningar
4 128
  • Låst
Hästhantering Hej jag behöver erfarenheter av alla som anlitat hästtransportörer. Har köpt en ardenner i småland och ska anlita en firma som kör hem...
Svar
19
· Visningar
4 149
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Vad har ni "NH folk" för teorier om man ska ha en rundcorall eller en rektangulär paddock? Kommer göra något av dess men har inte...
Svar
12
· Visningar
3 797
Hästhantering Idag var jag och en kompis ute och lallade runt ute på en äng med mitt sto, då jag skulle fotografera och kompisen höll hästen. Stoet...
2
Svar
23
· Visningar
3 622
Senast: Riley
·
R
Hästhantering Hej! Min ponny har fått för sig att springa ut i skogen om han tycker att det är tråkigt på en ridtur...! Det är så både när men rider...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Roucle
·
Hästhantering Jag har en islandshäst valack och ett shettis sto och för 2 veckor sedan så köpte jag en till islandsvalack.Alla har gått bra i hop...
Svar
9
· Visningar
3 490
Senast: mackan
·
G
Hästhantering Hej! Jag köpte vid årsskiftet en 10-årig fullblodsvalack, galopptränad och -tävlad som unghäst men omskolad till mycket fin ridhäst...
Svar
6
· Visningar
1 569
Senast: Lager
·
E
Hästhantering Jag skulle vilja ha andras synpunkter och idéer för att lära min häst longeras på lina! Varför jag vill att hon ska kunna det är därför...
Svar
12
· Visningar
2 179
Senast: Elisabethh
·
Hästhantering Förra veckan hoppade min häst över bommen i transporten för andra gången i sitt liv, denna gången gick det så pass illa att brandkåren...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
19 536
Senast: Gazque
·
E
Hästhantering Jag är en av många som anser att bett skadar hästen (finns ex förklaringar på effects of the bit på youtube). Det vita skummet som...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 243
Senast: Brun
·
Hästhantering Hejsan! Jag skulle vilja ha synpunkter och förslag på hur jag ska göra för att kunna ha min ranghöga valack på lösdrift? Vill inte att...
Svar
11
· Visningar
3 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka