Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Jag är en medelduktig ryttare. Jag har en medryttarhäst och tar lektioner på ridskola. Jag har massor att lära både när det...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 675
Senast: scizofren
·
M
Hästhantering Hej, Jag kommer få hit två hästar och de kommer gå på lösdrift. Det är bara de två och de känner varann och har gått ihop i flera år...
Svar
5
· Visningar
984
Hästhantering Vet att det finns jätte många trådar om lastning, men hittar inte riktigt rätt i andra trådar, skapar därför en egen. Nu till saken...
Svar
15
· Visningar
1 917
Senast: Anastacia
·
E
Hästhantering Hej! Jag rider mina hästar i western när jag har ridit ett tag så får jag ont i mina knän så jag blir tvungen att hoppa av och gå lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 154
Senast: Lella
·
Hästhantering Min före detta väldigt svårlastade häst går nu hyffsat bra att lasta ensam och vi behöver egentligen bara finslipa detaljerna lite innan...
Svar
15
· Visningar
1 875
Hästhantering ..anses detta vara en ovana eller en sjukdom? Sitter nämligen och läser ett försäkringsvillkor. I detta har man uttrycktet som...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: Blomskan
·
I
Hästhantering Min ponny bytte hage för ett tag sedan och nu har han bytt tillbaka till den stora igen, men när jag skulle hämta han i hagen idag så...
Svar
7
· Visningar
1 204
P
Hästhantering för 3 månader sen köpte jag ett 4årigt halvblod som då varit i Sverige i 5 dagar. kommer från Lettland. försäljningsstallet erbjöd sig...
Svar
10
· Visningar
1 949
Senast: Snowball
·
S
Hästhantering Jag har ett kallblodssto som är jättesnäll. Hon är gammal nu men skulle ändå vilja försöka lära henne backa. Har haft henne i 10 år och...
Svar
8
· Visningar
1 907
Senast: sirpa40
·
L
Hästhantering jag har haft honom i tre år. han har alltid varit lite dominant eller ibland verkar han bara väldigt osäker. det har aldrig gått...
2
Svar
33
· Visningar
3 401
Senast: IdaaaSun
·
C
Hästhantering som engagerade flera. Det var en tråd om hur man skulle göra med hästen efter en flytt och det kom fram att det varken fanns stall eller...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Har fått en ny medryttarhäst och vill börja med att lära känna den från marken. Började igår med att få den att gå fram och flytta fram...
Svar
10
· Visningar
2 196
S
Hästhantering För ett år sedan köpte jag ett shettissto. Hon var urgullig att longera de två första veckorna. Sen började hon krångla. Då hon inte...
Svar
15
· Visningar
1 697
Senast: vekku
·
Q
Hästhantering Har upptäckt att det är många (?) här som håller på med trickträning! :laugh: Jag tycker att detta verkar mycket spännande, särskilt...
Svar
6
· Visningar
1 571
Hästhantering En bekant har nyss köpt en häst och den har visat sig var superkittlig. Den är inte dum på något sätt, men tycker att allt som rör den...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Luna10
·
F
Hästhantering Vi har haft vår pålle i ca 1/2 år. Vad vi vet har det inte varit problem med att sko honom tidigare. Han skoddes då av vuvarande...
2
Svar
32
· Visningar
3 049
Senast: Miaa
·
P
Hästhantering jag har mina kallblod i ett stall där de inte har haft vare sig ligghall el. vindskydd, men jag och den andra tjejen som har sin häst...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Blomskan
·
F
Hästhantering Hej! Funderar på att börja klickerträna min smarta häst (islandsvalack på 11 år). Dels är jag lite facinerad av själva metoden och...
2
Svar
25
· Visningar
3 041
Senast: kulltorp
·
V
Hästhantering Ber om ursäkt om tråden hamnat fel, men hittade inget passande ställe. Är max lastvikt på en transport maxvikt på hästen som ska...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Tajger
·
W
Hästhantering Hittade en film om hästagility när jag klickade runt på youtube. Hur härligt ser inte det ut? Vist verkar hästen tycka att det är roligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 990
Senast: Marlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar