Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Nu äre så att vi håller på och vänjer av vårat föl att "snutta" så vi har flyttat henne men när vi tar tillbaka henne så tänkte vi testa...
Svar
19
· Visningar
2 460
Senast: Smurrfan
·
Hästhantering Vi har precis fatt hem tva nya valacker. Bada ar tre ar och har varit har i snart tva veckor. Vi slappte ihop de tva forra veckan och...
Svar
8
· Visningar
1 633
Senast: Anastacia
·
M
Hästhantering ((Viste inte var tråden skulle ligga)):p Är det någon som har en Green Ball från Parelli? :) Funderar på att köpa en, men undrar...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: MISTY
·
Hästhantering Jag ska flytta till Danmark för jag fått jobb där och ska ta med min minishettlandsponny. Men jag är helt ny och förvirrad på vad som...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Pallen
·
Hästhantering Jag har sedan några veckor tillbaka en ny hyresgäst i stallet. Stallet är litet och det är totalt 4 boxar, varav 3 just nu används...
Svar
16
· Visningar
2 207
Senast: Kim_N
·
M
Hästhantering Jag behöver lite hjälp! Ska köpa en 2-åring. Den har gått i hage hos uppfödaren med samma kompisar i 2 år. Transporterad 1 gång...
Svar
4
· Visningar
871
M
Hästhantering Hej! Har bara lite random funderingar här! Skulle man kunna ha en minishettis med ett halvblod i en box på ca 3X4 m tillsammans????:)...
Svar
11
· Visningar
1 468
Senast: marwin
·
F
Hästhantering Hejsan! Vet inte om det redan finns en sådan här tråd men är ny här så orkade inte kolla så långt bak. Till saken då. Jag har en...
Svar
15
· Visningar
1 440
Senast: Emmahpemma
·
Hästhantering Jag ska skaffa en unghäst. Jag har erfarenhet av unghästar från 2.5-3 års ålder men inte de yngre. Jag har aldrig tänkt så mycket på...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 527
Senast: Peak
·
Hästhantering Jag behöver köra mina hästar ca 10 mil om ett par veckor.. Och nu funderar jag på hur jag ska göra? Häst 1: Lastar sig själv idag men...
2
Svar
30
· Visningar
3 334
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Jag har letat och letat efter en carrot stick som man kan köpa i sverige så att man slipper köpa utomlands men det verkar då inte...
2
Svar
34
· Visningar
6 834
Senast: lobell
·
Hästhantering Hej : ) Jag lånar en ponny över sommarn, och nu funderar vi på att köpa henne :D Problemet är att hon är svårlastad .. Om man...
2
Svar
23
· Visningar
3 511
Senast: foxy_lejdy
·
Hästhantering Har ni några förslag på hur man på bästa sätt löser denna situation: Jag har en häst, en kallblodstravare född 99, vallack. Han har...
2
Svar
20
· Visningar
4 079
Senast: Heulwen
·
Hästhantering Vi har en liten lite ridbana som det nu skall bli staket runt. Jag undrar nu vilken höjd det är lämpligt att sätta planken på?! Det...
Svar
2
· Visningar
4 033
Senast: Popcorn
·
T
Hästhantering Jag har läst i ATL om en forskningsrapport som handlar om att hästar som går på bete är lättare att rida in. ATL hänvisar till...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Moggie
·
Hästhantering Velar och velar. Jag har ett sto på foder som är väldigt försvarsbenägen, troligtvis pga mänsklig behandling eftersom hon inte alls...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Asa_S
·
P
Hästhantering Jag letar efter lättförståliga och där det finns bra praktiska övningar där dom förklarar mycket. :D Vet ni någon/några så säg till :D
Svar
13
· Visningar
1 608
Senast: PennyRe12
·
Hästhantering Var med om en otäck händelse då vi skulle lasta en häst, hästen fastnade rejält. nästa gång jag skulle lasta en häst började jag må...
Svar
12
· Visningar
1 919
Senast: Derring-Do
·
A
Hästhantering Jag behöver verkligen hjälp med min lilla kille. Han är en 5-årig Shagyaarab. Han är världens snällaste men det verkar som om han har...
Svar
15
· Visningar
2 222
Hästhantering ..som inte vill gå över diken, nedsänkningar? Min kille går snällt som en liten hund på våra skogspromenader, följer röstkommandon som...
Svar
13
· Visningar
1 454
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka