Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering För några veckor så fick vi ett 5 årigt sto till stallet.. Vi har innan bara varit min valack och syrrans sto... I början hade vi dom...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Filur F
·
S
Hästhantering Jag har en c-ponny som jag använder ett hackamoore på, de funkar kanon oavsett var man rider, dock inte när man hoppar eftersom hon...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: skrolls
·
Hästhantering Eller löslongering och löslongering; Jag hade hästen lös på ridbanan och jobbade henne, dels genom att ha henne på en volt (i skritt)...
Svar
9
· Visningar
1 699
Senast: mackan
·
Z
Hästhantering Hallå hallå:) Tänkte att det var dags att starta en råd för alla oss som har left brain introverts hästar! Här kan vi diskutera...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
19 986
Senast: sandranyman1978
·
C
Hästhantering jag sköter en häst som är världens underbaraste varmblod man kan tänka sig.. Följer mig över allt.. lite för väl.. min undran är då...
Svar
6
· Visningar
1 442
Senast: Ellyne
·
L
Hästhantering Jag vet inte vad jag ska göra längre, känns som att jag har försökt allt. Islandsvalack, 25 år. Född på island Vi har haft den...
2
Svar
26
· Visningar
3 813
Senast: Sar
·
Hästhantering Vet inte om tråden ska vara under NH eller övrigt, men alla bra tips mottages tacksamt! Vår lilla, söta 2-åriga ponny skall utbildas...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: mian1
·
Hästhantering Vad ska jag ta mig till?? Min häst köpte jag i oktober förra året (hon är 6 år) och har aldrig varit skodd innan hon kom till mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 334
Hästhantering Jag vet att det finns flera gamla trådar om den här utbildningen, men ingen av dom trådarna besvarar frågan om hur utbildningen är...
Svar
5
· Visningar
1 391
Senast: vanimelde
·
Z
  • Låst
Hästhantering någon som har ngn koll på det här med foderstater?? du som har fullblod, hur mycket äter din häst?
Svar
2
· Visningar
923
Senast: IngelaH
·
M
Hästhantering Min häst kan vara väldigt envis ibland... Han är newforest/shagyaarab och 10 år! Ibland vet jag inte heller vad som är rätt/fel att...
Svar
9
· Visningar
1 679
Senast: Görel
·
Hästhantering Har läst både trådar och artiklar om lastning med hjälp av NH-inspirerade metoder. Får intrycket att linor är tabu för de som...
Svar
9
· Visningar
1 644
Hästhantering Jag har bestämt mig för att premiera min sambos tvååring ardennersto i sommar. Sista anmälningsdag denna veckan. Hästen är relativt...
Svar
4
· Visningar
1 609
Senast: carolinepellrud
·
Hästhantering nu så går min älskade lilla häst att lasta:D (i alla fall med lina bakom och snälla equilina till hjälp) dock så tycker hon att det är...
2
Svar
24
· Visningar
2 368
Senast: Buck
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 484
Senast: Beritas
·
Hästhantering Har följt trådar om lastning av häst där man förespråkar att låta hästen gå fram för att sedan backa hästen på kommando, ta fram den...
Svar
5
· Visningar
1 454
·
Hästhantering Min häst har gått och blivit väldigt flockbunden.:crazy: Från att ha varit helt cool med att vara ensam kvar ute (kortare stunder), och...
Svar
4
· Visningar
1 568
·
M
Hästhantering hej! Har en 2 åring som är absolut underbar... i vissa lägen då. Hon är extremt stark och stor för sin storlek! Kommer alltid fram...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 548
Senast: pannkakssmet
·
S
Hästhantering Kan ni några lekar eller aktiviteter som kan stärka relationen du har med din häst? :)
2
Svar
25
· Visningar
5 545
Senast: Aliil
·
A
Hästhantering Vilken höjd rekomenderar ni att man har på den lägsta tråden till en shettis? Ponnyn i fråga är ca 98 cm :)
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Apollo02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka