Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Hästhantering Kan någon förklara för mig följande beteende.Jag har en landshäst och ett gotlandsruss i hagen 11 och 13 år ston båda två. Islänníngen...
Svar
6
· Visningar
1 378
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Gör ett försök här får se om buke-folket kan komma med några smarta förslag. Min häst är svår lastad väldigt svårtlastad...han går...
2
Svar
34
· Visningar
3 750
Senast: Kicki_83
·
Hästhantering nu har min shettis sett att gräset är mycket grönare på andra sidan staketet, vilket har resulterat i att hon i förrförrgår rymde 3...
2
Svar
20
· Visningar
3 589
Senast: Buck
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 561
Senast: Pettsson
·
L
Hästhantering Vi har en valack som rider på bara vissa ston i vår flock. Jag vill sära mitt sto från honom, då han är väldigt kär i henne, nu när de...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 382
Senast: mackan
·
U
Hästhantering Skrev denna tråd för snart ett år sedan... och hästen finns fortfarande kvar... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=994906...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Sickan
·
J
Hästhantering Hej allesammans! Jag har funderingar på att ta hästen, katter och gubben och flytta till Gotland. Min sambo är uppväxt där, och...
Svar
12
· Visningar
3 901
Senast: mogreta
·
Hästhantering Hej! Har läst delar av tråden om "Ponnyakuten" och den verkar mest handla om ridningen osv, men jag är mer intresserad av att höra vad...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
39 315
Senast: Pettsson
·
M
Hästhantering Skriver detta med tårar rinnande... Om 2 veckor ska jag och pappa skjutsa våran Ponny till hennes fodervärd som kommer ha henne i 3 år...
Svar
17
· Visningar
2 306
Senast: mew
·
S
Hästhantering Kan hästar få värmeslag? Då tänker jag på nu när det kan bli +30 på dagarna, kan man släppa ut hästarna då om de har fri tillgång till...
Svar
3
· Visningar
1 848
Senast: Roucle
·
Hästhantering Har just bytt bete till mina hästar som även går med fler. Där finns inget vatten intill så den ena ägarens pappa ska köra dit en sån...
2
Svar
28
· Visningar
3 182
M
Hästhantering Hej ! jag ska nu ha foderhäst och vill veta vad ni på bukefalos vet om foderavtal och sånt. Jag har letat på google men hittade inte...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: minnieborrg
·
L
Hästhantering Hej! Jag har en valack som dock tror sig vara en hingst. Han, hrm, rider gärna på stona i hagen när de brunstar, om de tillåter det...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 785
Senast: tanten
·
H
Hästhantering Jag tar in mina hästar på förmiddagen när det är som varmast, då får de komma in och äta sitt hö och kraftfoder. :grin: Min ponny äter...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Lager
·
O
Hästhantering Har läst Monty Roberts bok (vet ej om jag får nämna den vid namn enligt reglerna...) och funderar på att testa Join Up. Någon som har...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Olexa
·
M
Hästhantering Hej!, Nu är det så att jag ev. kmr köpa häst :-). Men det ända lilla problemet är stallplats. Min mammas sambo känner en kille...
2
Svar
34
· Visningar
3 592
Senast: Lucky rider
·
Hästhantering Tänkte att vi med hästar med denna åkomma kunde samlas här med mer eller mindre seriösa tips hur man botar denna skräck. Min häst har...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 439
Senast: Bewildered
·
L
Hästhantering Har en 4årig islandshingst hemma, han är supergo i alla lägen, kan bli lite hingstig om nån annan häst ropar på han, men annars lugn och...
Svar
13
· Visningar
1 698
Senast: älgen
·
D
Hästhantering Jag har länge läst trådar på "Buke" utan att vara medlem:). Och i många trådar under kategorin Hästhantering så finns/fanns det lite...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
16 358
Hästhantering Som rubriken antyder gick alltså min häst till attack mot en annan häst. Undrar nu varför hon gjorde det. Jag har ägt henne och haft...
Svar
13
· Visningar
1 249
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka