Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Y
Hästhantering Hejsan! Min kille är lite lustig, jag bygger upp honom nu inför kommande ridning då han hade stått massor innan jag fick honom. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 465
Hästhantering Jag har en 3årig nsv bruks valack som är en väldigt cool häst i temperamentet men han är ju ung och osjälvständig... Han är cool med...
Svar
8
· Visningar
1 236
J
Hästhantering Har en tävlingshäst som är snäll att lasta, hon är snäll att lasta ur och står som en gud i transporten trots många timmars väntetid på...
Svar
13
· Visningar
3 378
Senast: Jardina
·
M
Hästhantering Nästa vecka ska jag lasta min ponny för första gången själv.. Jag har tränat med henne och med lite foder kommer hon in efter nån...
2
Svar
26
· Visningar
7 568
Senast: 909ellie909
·
M
Hästhantering Japp, då har vi det klassiska problemet, att inte kunna få in hästen i transporten xD Igår skulle vi lasta hästen för första gången, vi...
2
Svar
29
· Visningar
3 016
Senast: Ingridl
·
F
Hästhantering Hej! Jag har en häst på 20 år som jag kan rida i bara grimma och halsring, hon litar på mej och jag litar på henne, allt är bra kan man...
Svar
9
· Visningar
1 274
M
Hästhantering Jag är en tjej på 175 cm som rider på de stora hästarna på ridskolan. Nu är det såhär att det är 5 st hästar som jag ren ut sagt är...
Svar
19
· Visningar
3 250
Senast: QRST
·
H
Hästhantering Jag ägen en häst jag inte har ridit på snart två år. Jag slutade rida på henne p.g.a en olyka. Jag har inte direkt haft någon medryttare...
Svar
2
· Visningar
1 140
R
Hästhantering Hej! jag har min häst på ett sommarbete som blivit utbränt detta år.. HELT, pga den höga värmen i lång tid utan regn emellan...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Mini-Me
·
M
Hästhantering Hejsan! Jag ska sätta igång min häst från marken efter en vila och vill mer än gärna kunna jobba lite med Natural Horsemanship (NH)...
Svar
10
· Visningar
1 338
Senast: metallicaccident
·
R
Hästhantering Jag har en shetlandsponny som tidigare har gått tillsammans med sin mamma hela livet. Innan sommaren flyttade hennes mamma och hon fick...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: Lager
·
Hästhantering Då stallet jag står i är väldigt lugnt, så är min plan att miljöträna min häst så mycket som möjligt. Är det någon som vet om det finns...
Svar
4
· Visningar
1 772
Senast: Lager
·
K
Hästhantering Vad säger ni? Har ni hästarna på lösdrift, box eller spilta? Skulle ni vilja ha det annorlunda? För - nackdelar med de olika formerna...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 937
Senast: Migo
·
I
Hästhantering Någon där ute som har tips på hur man kan få en häst att lita på människor, igen? Han har blivit illa behandlad tidigare och är nu rädd...
Svar
12
· Visningar
1 646
Senast: GreyHaven
·
L
  • Låst
Hästhantering Hej. Jag köpte en häst för ett tag sedan som gått som fölsto och sedan som sällskapshäst. Det är en varmblodig travare på +160 i...
Svar
3
· Visningar
1 595
Senast: IngelaH
·
R
Hästhantering Jag står i ett ganska stort stall, med plats för 15 hästar. Min häst går i hagen tillsammans med två andra ston, ett av dessa ston...
2
Svar
28
· Visningar
4 702
Senast: Emerald
·
L
Hästhantering Hej allihopa ! Det är med stor skam jag skriver den här tråden, men jag vet inte längre vad jag ska göra. Har en varmblodshingst...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
33 616
Senast: martha
·
L
Hästhantering Hejsan, Jag har letat foderhäst väldigt länge nu. Äntligen har jag hittat hästen jag alltid letat efter. När vi, jag och ägaren...
Svar
18
· Visningar
1 905
Senast: Ayala
·
Hästhantering Hej! Det går 4 nya hästar vid min sommarstuga. En valack och tre hingstar. Nyfiken som jag är vill jag gärna veta vad det är för...
Svar
6
· Visningar
2 913
Hästhantering Nu har jag smått panik. När jag kom till stallet i morse stod min 4 åring och krubbet! På riktigt! Jag har fött upp henne, men sålde...
2
Svar
24
· Visningar
3 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka