Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej har en liten fråga jag brukar grubbla över nu den senaste tiden. Jag har efter sommaren flyttat till ett jättebra stall med...
Svar
7
· Visningar
3 822
Senast: Twihard
·
B
Hästhantering Hej jag har ett russ som är 2 år och jag undrar om ni har några bra ledarskapsövningar att dela med er. Tack på förhand
Svar
5
· Visningar
924
F
Hästhantering Hej! Jag vet en som förstör sina två hästar, hon har en unghäst som knappt är inriden och är så omusklad att den får anstränga sej att...
2
Svar
25
· Visningar
4 493
Senast: _Amazing_
·
Hästhantering hej!:) skulle vilja ha tips hur man kan träna bort en dålig ovana snabbt och effektivt. ovanan är att hästen inte kan stå still...
Svar
17
· Visningar
2 107
Senast: Gorm
·
L
Hästhantering Hej alla Bukare är det någon som kan tipsa om några bra benskydd som är godkända för Unghäst?:bump:
Svar
1
· Visningar
1 064
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 216
W
Hästhantering Jag har en liten fråga till folket som står i lösdrift. Jag står nämligen och väger lite fram och tillbaka om jag ska flytta häst till...
2
Svar
35
· Visningar
4 619
Senast: Snowball
·
M
Hästhantering Okej alltså nu är det så att det finns en jättemysig skogsslinga. Jag älskar att galoppera på rakstreckorna så jag bara undrar om det...
Svar
6
· Visningar
1 406
Senast: worthless
·
M
  • Låst
Hästhantering Eftersom den andra tråden blev stängd så startar jag en ny!:bump: Lägg in Frächa filmer och bilder när ni tränar NHn och leker! :D
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
99 338
Senast: IngelaH
·
W
Hästhantering Någon som har erfarenhet av att ställa en matvaktande häst på fri tillgång på hö med andra hästar? Alltså en höbal inne i hagen. Lugnade...
Svar
7
· Visningar
1 940
Senast: worthless
·
B
Hästhantering Hej har en unghäst som smiter ur boxen så fort han får chansen. Vet ej vad jag ska göra åt detta. Står man lite i vägen så pressar han...
2
Svar
25
· Visningar
2 757
Senast: Equilina
·
N
Hästhantering Jag har köpt en häst för 3 månader sedan, en ung snäll häst. Men på dom senaste dagarna i stallet så "knuffar" han mig i stallet med...
Svar
18
· Visningar
4 790
Senast: Moneypenny
·
Hästhantering Har en unghäst på 5 år. Igår när vi var ute och red kom det 7 st Motorcyklar bakifrån, hästen får panik och travar i väg/ sprätter/...
Svar
10
· Visningar
1 298
Senast: Sar
·
M
Hästhantering Hejsan!:D Tänkte kolla om det är någon som har en pallplint(last pall) med golv? Hästen ska kunna stå på plinten, hur tjockt måste...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: Fozzie
·
Hästhantering Har en kompis vars 5-årige halvblod har börjat backa mycket då han protestetar mot att gå framåt (vill inte gå åt ett visst håll av...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
28 249
Senast: axel
·
Hästhantering Hej jag har några små frågor som jag är nyfikna på, hur ni gör med era unghästar. :) Jag vill få mer inspiration och mer lärdom, är...
Svar
14
· Visningar
2 627
Senast: Twihard
·
Hästhantering Vår lilla B-ponny, som vi bara haft i en månad har en ful ovana. I höger varv är det inte några problem varken vid ridning, longering...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Stargirl
·
Y
Hästhantering Hej, jag har en underbar häst som är alldeles för stor för mig, som är fruktansvärt kort. men allt har funkat så bra att nu när allt...
Svar
9
· Visningar
1 733
Senast: Torill
·
V
Hästhantering Hade tänkt försöka mig på sidepass away med min häst. Någon som har lust att förklara lite kortfattat hur jag kan börja? Tacksam för svar :)
Svar
2
· Visningar
1 077
Senast: Vicksan
·
  • Låst
Hästhantering Natural horsmanship har blivit poppis, men det finns vissa som är bra och vissa som inte är bra. Nu har Parelli skämt ut sig i England...
64 65 66
Svar
1 309
· Visningar
111 063
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar