Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Jag har ett litet problem med min d-ponny, jag har haft honom i lite mer än 2 år nu men han har börjat vägra stå stilla när jag hoppar...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: Hæst
·
Hästhantering Hej, Jag ska köpa en häst som står några mil ovanför Göteborg, och jag själv bor i Småland, på ostkusten. Eftersom det blir en resa på...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: IngelaH
·
P
Hästhantering Har ett sto på 17år som jag haft i 5år och jobbat med hur mycket som helst.. Varit bra i 2 år men nu har problemen börjat igen.. Hon...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 545
Senast: _Elle_
·
Hästhantering Är nyfiken på när ni börjar stalla in era hästar? Har ni några speciella riktlinjer som ni går efter? Det börjar nämligen grymtas i...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
16 626
Senast: elarn
·
P
Hästhantering jag tänkte fråga runt lite vad ni har för kräm i er stängsel tråd. min mini shettis gick iväg på en liten promenad-gått under...
Svar
1
· Visningar
2 132
Senast: Tyson05
·
Hästhantering Jag har en flock på tre hästar, två ston och en valack. Mitt ena sto är 5 år och har ett taskigt förflutet som spökar en del. Hon är...
Svar
8
· Visningar
1 644
Senast: gadriel
·
Hästhantering Är det lagligt att ha sina hästar på box 24 timmar om dygnet,om man kan anmäla vart vänder man sig?
Svar
13
· Visningar
1 661
Senast: Ilini
·
Hästhantering I stallet har jag haft en diskussion med två andra stallgäster om hästhantering i allmänhet och "special-metoder" i synnerhet om man...
2
Svar
36
· Visningar
3 659
Hästhantering Har ett 3-årigt sto som är lite fräck... Vet inte hur jag skall gå vidare.... Hon är hanterad sedan hon var liten, dvs borstad...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hur gör ni för att lära föl/unghästar att stå uppbunda? När började ni träna på det? Ålder på hästen alltså;)
Svar
18
· Visningar
2 686
Hästhantering Fick i Lördags (2 Oktober) hem en ny 3 årig fjording som ska bli lite av ett projekt för mig. Nu står jag som fodervärd fram tills nyår...
Svar
11
· Visningar
1 713
Senast: Nomina
·
L
Hästhantering Hej jag skulle behöva lite hjälp av alla som kan svara! Jag ska köpa ett 5 årigt D-ponny sto om hon går igenom besiktningen. Men...
2
Svar
20
· Visningar
4 703
Hästhantering Har just flyttat till ett nytt stall med 4 hästar. De andra tre har gått ihop ett tag och består av 2 äldre valacker och ett 1-årigt...
2
Svar
21
· Visningar
5 820
Senast: Nelsonshusse
·
F
Hästhantering Har en jättemysig foderhäst som jag tog emot för en vecka sen! Hon är jättelätt att få tag på i hagen, men sen när jag ska ta ut henne...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: Raderad medlem 94602
·
B
Hästhantering Jag har en fråga som handlar om ridningen. Min häst stannar utan anledning och Sporrar är inget jag vill använda. Hon börjar gå fram men...
Svar
11
· Visningar
1 596
Senast: Pettsson
·
F
  • Låst
Hästhantering Nu är det så här att jag funderar på att låta en hästpratare prata med min häst. Jag är lite skeptisk mot detta och undrar om det...
26 27 28
Svar
550
· Visningar
51 872
Senast: anomasil
·
V
Hästhantering Hej! Är nybörjare o vill ha lite tips på saker som hästen o jag kan göra för att komma varann lite närmare. Vågar inte rida själv...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: vill veta mer
·
Hästhantering Jag har ett fullblod på elva år. Han har helt plötsligt blivit rädd för att ha täcke på sig (vilket han aldrig har varit innan) När han...
Svar
8
· Visningar
1 492
Senast: phie
·
M
Hästhantering Hej! Jag har ett sto som går i en hage tillsammans med tre andra hästar. Problemet är att jag inte kan få in henne. Hon låter varken mig...
Svar
18
· Visningar
1 975
Senast: kallis55
·
K
  • Låst
Hästhantering Hej alla på buke! Jag undrar på om ni vet några bra horsemanship övningar? Jag vet att horsemanship är ett "levnadssätt" till sin häst...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka