Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är nyfiken på när ni börjar stalla in era hästar?
Har ni några speciella riktlinjer som ni går efter?
Det börjar nämligen grymtas i stallet om att det är synd om hästarna som fortfarande måste gå ute.
Själv är jag av den uppfattningen att de inte mår dåligt av friskluft så länge inte vädret är extremt.
Förstår att det givetvis skiljer mellan tex islandshästar/shetlandsponnyer eller känsliga fullblod.
Dessa hästar är av halvblodstyp.
KL
Jag börjar ta in mina i oktober men det är enbart av den lilla orsaken som LAGEN hänvisar till.... jag har nämligen inget vindskydd i hagarna.... å från och med oktober säger lagen att dom ska beredas möjlighet till att ligga och vila under tak i 8 timmar/dygn.....
Skulle jag få bestämma hade dom fått gå ute ända fram tills det att vintern börjar på allvar...dvs typ slutet på november/december....
Men nu säger väl lagen
Under den kalla årstiden (den tid då betestillväxt inte sker) http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/hastar/utevistelseochbetesgang.4.1cb85c4511eca55276c80002316.html
JA, fast här räknas betestillväxt från 1 maj till (tror jag ) 18 okt.....
Vet inte, ska fråga pållarna som inte ställer sig i lästallet nu i blötan...
Rolle
IpL
Vad säger ni om att ha hästarna ute nu i blötan utan ligghall då?
Det är anledningen till att jag vill ha in min häst nattetid nu, men då blir jag den enda i stallet som tar in och hästen blir ensam i stallet och olycklig för det...