Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Hästhantering Hej! Jag har haft häst hela mitt liv, och utbildat mig på Wången och Strömsholm bland annat. Har självklart unghästvana och är...
Svar
2
· Visningar
1 001
Hästhantering Har läst en del om bädd och undrar nu om det finns några bra tips på hur man ska få en djupbädd som funkar som den ska. dvs blir fast...
Svar
4
· Visningar
1 472
Senast: eiwo
·
M
Hästhantering hej jag har problem med min häst när vi ska ut och åka. själva lastningen går bra, hon kliver på på en gång och står jätte fint och...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: qnockout07
·
Hästhantering Jag vet det finns många trådar om transport, de tar delvis upp mina funderingar, men jag har några till. Jag ska flytta min häst till...
Svar
15
· Visningar
1 636
Senast: qnockout07
·
A
Hästhantering Känner att det börjat gå över gränsen nu med en unghäst i stallet. Kan kalla den för X. X är drygt 4½ år gammal, var inga problem med...
Svar
14
· Visningar
2 470
Senast: Whoever
·
I
Hästhantering Jag undrar vad ni har för erfarenheter av att ha en hingst och en dominant valack tillsammans? Jag behöver akut hitta ett hem för min...
Svar
11
· Visningar
6 816
Senast: cilja
·
Hästhantering Har kikat i flera gamla trådar om att ha valack och föl gåendes ihop, och läst om mångas tankar och erfarenheter. I lördags släpptes...
Svar
19
· Visningar
2 605
Senast: REIN
·
L
Hästhantering Hejsan. Jag måste fråga er om vad ni tror om min varmblodiga travare. Hon har haft en hälta på sitt högra bakben även mugg på båda...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: rosita
·
S
Hästhantering Jag har en fråga , jag har en ny häst sedan snart 3 månader , en jättehärlig och snäll häst ...inriden i sommras och är lugn och trevlig...
Svar
19
· Visningar
2 149
Senast: sofia26
·
Hästhantering Min lilla pålle tycker INTE om att åka transport. Hon sparkar i väggen. Inte några små fjuttiga sparkar utan rejäla slag! Grannarna hör...
Svar
9
· Visningar
1 338
Senast: Popcorn
·
K
Hästhantering När börjar nu hantera era föl? Leda i grimma, kratsa hovar, täcken osv?
2
Svar
25
· Visningar
2 861
Senast: Donnaline
·
A
Hästhantering Hej! Finns det någon som har något enastående tips på hur man ska ta sig till när man har en häst som bokstavligt talat är livrädd...
2
Svar
37
· Visningar
4 202
Senast: annnaa
·
Hästhantering Någon som har några idéer om hur man kan "leka med sitt föl? Har en hingst född i sommar som jag vardagligen hanterar, dels för att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 004
Hästhantering Hej alla hoppas någon kan hjälpa mig. Jag befinner mig för tillfället i Colorado, USA. När jag om ett år ska åka hem så ska jag...
Svar
4
· Visningar
2 537
Hästhantering Hej alla! Vi har ju nyligen flyttat lilla häst och nu i dagarna har det uppdagats ett mindre problem. Lillhästen bor numera på...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Som rubriken lyder: Hur är era två-åringar att hantera? Har en valack här som är kastrerad i våras men har fortfarande en hel del...
Svar
13
· Visningar
1 708
Senast: cahs
·
Hästhantering Hej, har ett litet problem, får se om nån här upplevt något liknande. Jo, jag har haft min häst inte så länge än, lite drygt en månad...
2
Svar
35
· Visningar
9 639
Senast: Anastacia
·
L
Hästhantering i somras hade vi styngflugeägg på våra hästar.. men frågan är nu ska man avmaska eller inte?? har hört så olika....
2 3
Svar
59
· Visningar
5 911
Senast: Highcat
·
J
Hästhantering Nu är det så att jag ska börja klippa mitt russ och mitt halvblod. Inte hel klippa utan bara hals och bog. Så nu undrar jag om ni har...
Svar
8
· Visningar
1 886
Senast: Jennifer_93
·
Hästhantering Min ungponny biter på boxen inredning så fort hon inte får uppmärksamhat. Jag har smörjt in mer eller mindre hela boxen med CRIB HALT...
Svar
10
· Visningar
1 739
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka