Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Longerar unghästen jag håller på med en del, men tycker det blir så tråkigt i längden att harva omkring på en stor volt. I nya...
Svar
5
· Visningar
7 952
Senast: sthu
·
Hästhantering Är det ett okonventionellt sätt att lösa ett lastningsproblem eller bara dumt? Hörde om en tjej som gör det och det skulle väl vara det...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: axel
·
A
Hästhantering Hej Nu behöver jag veta bra sidor om allt som handlar om Tricktraining, allra helst på svenska, dock hittar jag själv inga bra...
Svar
1
· Visningar
983
Senast: kamomillo
·
Hästhantering Jag har två hästar och har sedan flera år (av bekvämlighetsskäl/ont om tid/minskat ridintresse) ridit en och haft en som handhäst under...
2
Svar
26
· Visningar
3 656
Senast: linlar1
·
L
Hästhantering Hej. Har en undran på hur man ska å bästa sätt bemöta en ilsken ridskolehäst, finns som sagt många sådana hästar på dem flesta...
Svar
9
· Visningar
2 519
Senast: Lager
·
Hästhantering Kan tycka att detta med att rida in sina 2 åringar nu börjar gå för långt ? Klarar man att själv rida in sin häst som 2 åring eller...
2
Svar
33
· Visningar
4 436
Senast: KungTulle
·
Hästhantering Vad finns det för risker med en unghingst som "betäcker", alltså hoppar upp på en vallack? Vad är riskerna för vallacken? För hingsten...
2
Svar
21
· Visningar
2 934
Senast: Korven
·
Hästhantering Tänkte höra vad man kan hitta på med hästen i ridhuset i "bus" och "lek" väg. Ibland känner jag att det kanske kan va skönt för damen...
2
Svar
25
· Visningar
3 657
Senast: anyberg
·
M
Hästhantering Hej! Behöver lite tips och råd om hur man ska hantera en hingst, 4år, som har väldigt mycket kraft och vilja. Har 3ston i samma stall...
2
Svar
29
· Visningar
6 338
Senast: giffan
·
Hästhantering har aldrig haft problem med att köra min häst förut. nu helt plötsligt så har han börjat försöka lägga sig ner i transporten. bara när...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: giffan
·
Hästhantering Funderar lite över hur lång tid en uppgörelse om ledarskapet i en flock kan ta. Vi flyttade vårat treåriga sto till lösdriftstall i...
Svar
6
· Visningar
1 512
Senast: Qosack
·
Hästhantering Min 16 åriga valack har plötsligt blivit livrädd för traktorer... för ungefär två veckor sen blev han så rädd att han börjad skena och...
Svar
10
· Visningar
2 101
Senast: cahs
·
Hästhantering Hoppas att den här ligger rätt. Jag var inte riktigt säker. Vet att det finns många frågor om bremsning men jag har inte hittat något...
Svar
4
· Visningar
2 062
B
Hästhantering Kakse inte så mycket hästhanterings som avses, men hittade ingen bättre plast. Efter 30 i hästvärlden har jag o en av hästägarna i mitt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 203
Hästhantering Dum fråga kanske, men jag vill gärna höra era åsikter om att ha med sig godis (dvs äpplen osv) ut i hagen när man ska ta in hästen! Ok...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 430
Senast: Laguna
·
S
Hästhantering Vi har ett 8 årigt ardennersto som är dräktig, som går tillsammans med sitt föl som är 1.5 år. Dom har gått här på gården själva och ej...
Svar
2
· Visningar
1 071
Hästhantering Eller jo, lyfter gör han men det går inte att hålla det uppe länge nog för att hinna kratsa, än mindre verka. Han rycker det åt sig och...
Svar
10
· Visningar
2 535
Senast: Luna10
·
Hästhantering Hej! Min lilla stjärna är vad jag skulle betrakta som en fjolla. När jag är med kan hon vara ganska tuff och ridmässigt finns inga...
2
Svar
27
· Visningar
2 989
Senast: Lavinia
·
H
Hästhantering Hej, ni som läser den här tråden:). Jag har ett tips och det är att då och då ta promenader med hästen. Min förra sköthäst som var lite...
2
Svar
26
· Visningar
3 868
Senast: Tiger06
·
A
Hästhantering Jag skulle behöva ha lite hjälp med min ponny som är utlånad på foder som sällskap-lättare ridning. Jag har själv ägt honom i 5 år...
2
Svar
21
· Visningar
2 735
Senast: Soofia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar