Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej, har ett fjordingsto på 1.5 år. allt har gått bra men sista tiden har hon börjat stegra o busa när det kommer bilar eller händer nåt...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: yasmineA
·
Hästhantering Jag flyttade min häst till ett nytt stall förra fredagen. Han delar stall med en "knäpp" travmärr. I grannstallet finns en...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: Yrja
·
Hästhantering Hej alla glada! :D Jag håller på med mitt och min kompis projektarbete (100p., sista året på gymnasiet) och har valt att ha om...
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: vanimelde
·
C
Hästhantering Jag har en arab som är rädd för spray, har någon haft samma problem så kanske jag kan få lite tips... så var snälla och ge mig lite..:D
Svar
15
· Visningar
1 622
Senast: Opus_Countach
·
S
Hästhantering Hej ! Jag har en häst som jag haft sedan augusti och vi har tagit det mycket lugnt , promenerat , ridit ut med sällskap i skogen...
Svar
6
· Visningar
2 362
Senast: Pilot
·
Hästhantering Jag är osäker om jag lyckats posta detta i rätt prefix nu men jag låter moderaterna i eventuellt felaktig slag flytta på den. Jag är...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Babe
·
F
Hästhantering Jag var ute och red en dag och plötsligt så såg både jag och hästen älgar. Hästen vart tokig så pass att de inte gick att rida, hästen...
Svar
4
· Visningar
2 248
Senast: Forssberg83
·
Hästhantering Hejsan Jag undrar vad ni börjar med när ni tränar fölet att bli ledd i grimma tex. Jag skulle gärna vilja försöka med "join up"...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 231
Hästhantering Hejsan! Skulle behöva lite hjälp med vad man ska göra när hästen "ger upp" i klickerträningen.. exempel: Jag håller på att lära min...
Svar
13
· Visningar
1 585
Senast: Twirro
·
A
Hästhantering Skulle gärna vilja höra era åsikter om huruvida man fortfarande kan rida en häst som blivit diagnosticerad med cancer ? Kommer ej ihåg...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: annorlunda
·
P
Hästhantering Hur skulle ni ha lastat en shettis som gärna kryper under bommen och hittar på en massa saker bara för att han kan? Har bara kört...
Svar
12
· Visningar
1 355
Senast: azzaeriksson
·
A
Hästhantering Nu är det taktikbyte från min sida. Jag ska sluta skydda min ena häst från allt som i hans värld är farligt. Den taktiken han inte...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 114
Senast: Rea
·
Hästhantering Mina föräldrar har en bekant som köpte ett ardennersto för något år sedan. Jag har aldrig sett hästen, men så vitt jag har hört gick den...
Svar
15
· Visningar
2 084
Senast: r_freddy
·
Hästhantering Jag skulle behöva lite råd med min häst som blir rädd och stressad när man rider ut själv. Det är ett varmblod som jag haft sedan...
2
Svar
35
· Visningar
4 373
Senast: Tussinussen
·
E
Hästhantering Jag hoppas någon här kan hjälpa mig. Jag har en häst (-07) som gärna kliver på transporten, Men han vägrar kliva av. Funderar på att...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: REIN
·
R
Hästhantering Jag vill gärna ha tips om hur jag ska bära mig åt med min häst som har blivit helt omöjlig att tränsa. Det är en halvblodsvalack, 7...
Svar
15
· Visningar
3 446
Senast: kaliber
·
Hästhantering I dag kom djurambulansen och skulle ta bort mitt sto! :cry: Redan i telefonen hade jag meddelat att hon behövde lugnande då hon inte...
Svar
13
· Visningar
2 408
B
Hästhantering Hej alla bukefalare! Måste fråga vad ni som kan något tycker om denna hästhålllning; -20 grader kallt ute, inget täcke alls, varken...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: milly
·
Hästhantering Hmm, märklig titel. Anyway, jag har fått ganska stora problem med en sällskapsponny jag har på foder. Jag har haft honom hos mig sedan i...
Svar
15
· Visningar
1 486
Hästhantering Är det här verkligen ett bra sätt att "lära" hästen att ligga ner? Är det bara jag eller är det djurplågeri? Kan någon förklara för mej...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 802
Senast: Chine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar