Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Hästhantering Min foderhäst har en ganska udda sak för sig. Om han är bråkig, och jag tillrättavisar och är lite arg på honom så ställer han sig...
Svar
6
· Visningar
1 521
Senast: REIN
·
Hästhantering Jag behöver hjälp och råd...! Jag flyttade mina hästar (båda ston) till ett stall där det bara funnits valacker innan (tre st). Och sen...
2
Svar
21
· Visningar
2 894
Senast: Silkisif
·
Hästhantering Har ni någon erfarenhet att ha en vanlig d-ponny i en flock ihop med islänningar? Finns det något problem med detta, eller är det som ha...
2
Svar
30
· Visningar
2 888
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Har en unghäst på 2 o ett halvt år som är super go/lugn de flesta dagar, andra dagar nervig/rastlös. Idag var en av dom andra...
Svar
14
· Visningar
1 692
Hästhantering Hejsan Jag skulle behöva ha lite råd och tips, känner att jag kört fast med min häst. Jag köpte honom för en månad sedan, så han är...
Svar
4
· Visningar
1 468
Senast: Magnum
·
T
Hästhantering Hejsan jag rider en vallack som är 8 år. Han är helt coollugn på ridbanan men så fort man rider ut så är plötligt allt farligt. Det...
Svar
10
· Visningar
1 496
Senast: Tildapetterson
·
V
Hästhantering Hej! Jag har ett litet problem med min ponny. Det är nämligen så att innan varje fodring (kväll och morgon) så sparkar hon i...
Svar
11
· Visningar
2 696
Senast: Dalmas
·
E
Hästhantering http://media.photobucket.com/image/kedjegrimskaft/mirmik/070317/IMG_2989.jpg Nån som har någon aning om varför man gör så här? är...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
18 061
Senast: Varmblod90
·
T
Hästhantering Hoppas tråden hamnat rätt. Vi ska i helgen prova en transport som vi ev ska köpa. Har insett att om hästen ska kunna tränas ordentligt i...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Thes69
·
A
Hästhantering Vi har lånat hem en häst som sällskap åt vår ponny. De går rätt bra ihop, men när de är inne i boxarna, så blir den nya hästen helt...
Svar
8
· Visningar
2 142
Senast: Lindsen
·
Hästhantering Igår när jag skulle rida lektion så fick vi välja hästar, och jag valde en valack som jag tyckte såg trevlig ut. (har bara ridit där ett...
2
Svar
23
· Visningar
2 836
Senast: Lillan
·
Hästhantering Har köpt mig en jätte mysig liten shettiskille på 3år. En lugn och cool kille. Men det är ett litet problem. Han är väldigt nafsig av...
Svar
11
· Visningar
2 955
Senast: Adorno
·
Hästhantering Jag skulle behöva en spark i arslet för att komma igång att klicker-/trickträna mina shettisar. Har letat som en galning på nätet efter...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: Jamtland
·
N
Hästhantering Min häst en varmblodig travare, 18 år och sto har ingen respekt för människor i vissa situationer. När jag tar in henne själv blir hon...
Svar
12
· Visningar
1 378
Senast: NinaE-Stad
·
Hästhantering Hej! Jag har nyligen köpt en ettårigt arabsto. Jag har ett varmblodsvalack på 10 år sen innan. han går ihop med två ston och det är...
Svar
8
· Visningar
2 175
Senast: moon
·
Hästhantering Jag har en kallblodstravare, valack på 8år, som vi har transportproblem med och nu tänkte jag kolla runt här om det är någon som har...
Svar
17
· Visningar
1 782
Senast: Silverplats2
·
Hästhantering Tänkte höra om lite tips, eller erfarenheter från er med samma problem. Har ett sto som är 13 år, har haft henne i ett halvår. Hon är...
Svar
7
· Visningar
1 418
Hästhantering Jag har vid ett flertal gånger försökt mig på att "löslongera" pollan.. har ingen erfarenhet av löslongering sedan innan och är därför...
2
Svar
23
· Visningar
3 502
Senast: Twirro
·
S
Hästhantering Jag tycker ni ska se denna video. Jag tyckte verkligen om det! :) Det är så härligt att se en häst som får springa fritt men ändå träna...
2
Svar
26
· Visningar
3 855
Senast: Mallan92
·
M
Hästhantering Hej! Skulle behöva lite råd och tips. Jag kastrerade min ettåriga hingst i onsdags. Allt har gått bra, såret är rent och fint, rör...
Svar
7
· Visningar
1 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka