Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Huvva! Nu är det 29 minusgrader och vi ska transportera hästen 25 mil. Frågan är hur varmt/kallt det blir i transporten. Å ena sidan...
Svar
7
· Visningar
1 889
Senast: Kookaburra
·
Hästhantering Hej jag måste bara fråga er hur ni tränar att lyfta bakben på unghästarna... Jag har stor erfarenhet av unghästar osv.. Men har nu två...
2
Svar
39
· Visningar
7 961
Senast: axel
·
Hästhantering Vår pålle, är på 6 veckors sjukledighet, och får bara ledas i skritt ute. Som tur så får han ändå gå ute i hagen med kompisarna halva...
Svar
7
· Visningar
1 609
Senast: hanoirocks
·
F
Hästhantering Jag vet om en häst om har ont i ryggen. Jag har visiterat den många gånger och man behöver bara dra lite lätt med handen över ryggen så...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: Anna Karlsson
·
R
Hästhantering Hejsan. Jag har hört mycket om att det är " farligt " om hästen inte har snodd vid longering, är det sant? Jag föredrar att inte ha...
Svar
8
· Visningar
3 027
Senast: worthless
·
Hästhantering Jag ska snart transportera min häst en längre sträcka, på 65 mil, och undrar ifall någon här kan ge en lite saker att tänka på. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: Masse
·
M
Hästhantering Det är såhär att jag har en travare precis inporterad från Tyskland. Det är en hingst vid namn Tyson och han är 6 år gammal. Han är inte...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: schnork
·
Hästhantering Jag skulle vilja trickträna mitt sto på 12 år, men har vissa problem. I sin flock är hon högsta hönset vilket gör det lite svårare att...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: sthu
·
E
Hästhantering Jag har en välhanterad unghäst som nu börjat stegra sig när man leder honom och nu känns han inte så välhanterad längre.. Såhär är...
2
Svar
23
· Visningar
3 818
Senast: Djurjouren
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=KD4j9__qgUs&feature=related :crazy: Är det jag som överreagerar om jag tycker väldigt synd om hästen?
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: MamaJustify
·
Hästhantering http://www.youtube.com/watch?v=Wfr8JP2Lovw Kände att jag ville spy, stackars häst! Detta kan ju inte vara särskilt bra för den...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 967
Senast: schnork
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som jag inte haft så länge, lär fortfarande känna honom, han är pigg, glad och supermysig! Men jag skulle...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 019
Senast: JeaNette__
·
Hästhantering Jag har en inackordering somm sparkar efter mej när jag släpper ut honom i hagen,han är sur och verkar satsa på att träffa.En gång...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 435
Senast: Mia_R
·
K
Hästhantering Hej alla glada hästmänniskor! Jag behöver verkligen hjälp, jag fick två hästar för drygt 5 månader sedan, 2 travare, det är mor och...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Krabat
·
Hästhantering Hej! Vet inte i vilken enda jag ska börja. Ponnyvallack 6 år köpt i höstas. Väldigt lugn och trevlig, inte utbildad men oerhört...
2
Svar
27
· Visningar
3 344
Senast: Seabaz
·
Hästhantering vet ej om den kommer rätt tråden var svårt att välja vart så flytta om så är fallet. kommer inom kort flytta utomlands för jobb och...
Svar
7
· Visningar
2 012
Senast: StefanS
·
Hästhantering Hej. Min ponny är väldigt osäker och har inget självförtroende alls. Han är väldigt beroende av flocken. Han går inte att rida ut på...
Svar
4
· Visningar
1 369
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Jag har ett 2,5 årigt sto som kryper under undertråden i hagen regelbundet. Det är en stor hage och hon får rikligt med hö och har...
Svar
14
· Visningar
8 878
L
Hästhantering Hej! Jag har en fråga, vad anser ni? Ska stalldörrarna stå öppna vintertid när det är -10 grader?
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: sthu
·
Hästhantering Jag har en kompis som har en underbart snäll häst.. Men hon behandlar den som om hon vore en hästmisshandlare!! Först byter hon bett...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 206
Senast: Dalmas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar