Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Hästhantering Min häst har en spricka i bogen vilket leder till boxvila i minst 4 veckor... Hon är en häst som lätt "går in i sig själv" och blir...
Svar
6
· Visningar
1 281
Senast: belivemeitstrue
·
Hästhantering i morgon åker jag och hämtar min 8 månader gamla unghäst, ja skall köra med strippat släp och lös. Hur bommar man igen skötardörren från...
Svar
16
· Visningar
1 943
I
Hästhantering Hej! Jag har en häst som jag skulle vilja ha lite hjälp med. Hon hetsar upp sig väldigt ofta och spänner sig, när man fattar galopp så...
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: Lager
·
Q
Hästhantering Ja, som rubriken lyder: Vilken typ av bett väljer du att sätta i munnen på en unghäst när den ska vänjas vid bett?
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 561
Senast: kroklista
·
Hästhantering Tror att min nya häst är luftsnappare, inget förra ägaren nämnde öht. Eller det verkar som att den, ja hur ska jag förklara. Den...
Svar
11
· Visningar
3 396
Senast: belivemeitstrue
·
Hästhantering i helgen skall ja hämta min fölis (8 månader ) det är ca 40 mils resväg och kommer ta många timmar med tanke på väglag mm. Våra hästar...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Ottilia
·
K
Hästhantering Min kompis har en häst, och när man går ut med henne på en promenad exempelvis så blir hon verkligen hur pigg som helst! Det är ju inte...
Svar
15
· Visningar
1 680
A
Hästhantering Hej Alla Är ny här därför jag måste prata av mig... Jag fingerar alla namn i denna berättelse... 2006 lade jag ut en annons om...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 930
Senast: Sjunior202
·
Hästhantering Har ett sto som jag under åren haft en del problem med. Hon har aldrig gillat att jobba, sedan hon blev inriden vid tre års ålder har...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 274
Senast: Buck
·
Z
Hästhantering Några dagar innan jul fick vi hem en liten shetandsponny som min kusin ska få rida på. Men jag har aldrig varit med om en sån envis...
Svar
7
· Visningar
1 564
H
Hästhantering Hej, Jag väntar föl till våren och har ett sto och en valack. Jag vet att jag måste dela på dem men hur långt innan fölningen bör jag...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: simpan
·
Hästhantering Hej! Är inte riktigt säker på var denna tråd ska ligga, handlar ju mest om hästar utan vår inblandning. Iaf.. I vår hage har vi 3...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag skall hämta en 8 månaders nordisföl på söndag. Enligt ägaren så har den åkt transport flera gånger med sin mamma och den har då...
2
Svar
24
· Visningar
2 422
Senast: pannkakssmet
·
Hästhantering Min ponny Sillen: Han verkade inte förstå sig på hästspråk i början, vår flocks ledare har jagat honom så otroligt mycket, och han är...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hästhantering Hej! Jag har fått problem med min häst, behöver snabb hjälp! Info: Valack 16år Bor på lösdrift Fodring med grovfoder 2 ggr/dag...
Svar
15
· Visningar
1 953
Senast: Bullet
·
Hästhantering Hur hade ni kört ett föl, som ska transporteras själv och som inte är van vid att vara uppbunden?
Svar
16
· Visningar
7 819
Senast: eldkyss
·
A
Hästhantering Skulle vilja starta en diskussion om saker som sägs om hästars beteende. Förhoppningsvis kan här diskuteras fritt utan påhopp, men ändå...
2
Svar
24
· Visningar
3 730
M
Hästhantering Hej nu har jag varit medryttare på ett 5 årigt fjordsto i 1 och ett halv år. Hon är jättemysig problemet är bara att hon ofta springer...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: axel
·
T
Hästhantering Jag tycker djur (oavsett slag) är levande varelser som man ska bemöta med respekt, därför reagerar jag när jag ser folk ex hämta in en...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 023
Senast: Piggelkot
·
Hästhantering Hej! Har en funering här eller m¨ånga rättare sagt. Har i sista sekunden fått veta att transportören ej kör ända hem till nya...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka