Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering jag har sett att det finns typ 1000 olika sidor om lastning, men min häst går gärna in i transporten, men där inne får han panik och...
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Anna Karlsson
·
Hästhantering vi har hittat en häst i Norrland (vi själva bor i Bohuslän) Vi har tänkt att åka och titta på hästen, och om man skulle bestämma sig...
Svar
7
· Visningar
1 400
Senast: Lydia
·
M
Hästhantering Jag fixade fram pat parellis personlighets karta och gjorde på mina tre killar. Jag vet egentligen inte så mkt om pat, mer än att många...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 036
Senast: kroklista
·
M
Hästhantering Dela med er av roliga lekar/övningar! :D Som t.ex att försöka låta hästen springer efter en i hagen. Att bygga snöhinder och låta...
Svar
1
· Visningar
1 161
Senast: kroklista
·
Hästhantering Själv är jag en s k NH-människa. Jag har fallit för det tänket därför att, så som iaf jag förstått det som, man använder hästens språk...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
15 922
Senast: Nila
·
Hästhantering Jag åkte av min häst för ett tag sen och känner mig nu lite spänd och stressad inför nästa gång jag ska våga sitta upp (har ridförbud...
2
Svar
30
· Visningar
8 431
Senast: wrangler
·
Hästhantering Läste i en av dom senaste nummerna av ett hästmagasin. (hittar inte den just nu så jag kan se vilket magasin det var) Men den...
2
Svar
28
· Visningar
3 593
Senast: Spirit
·
  • Låst
Hästhantering Det går alltid att få fina resultat på hästar som är inte ok med situationen. Finns hästar som är så klaustrofibiska att dom inte kan...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
18 780
Senast: flashlight
·
S
Hästhantering Min ponny står i ett stort inackorderingsstall, vilket har både sina för- och nackdelar. Tyvärr är det väldigt små, dränerade hagar...
Svar
13
· Visningar
3 413
Senast: a1agnlju
·
Hästhantering Har funderat på det under en tid, Som jag har förstått det vill man att alla "prickar" skall hamna i mitten och mitten betyder att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 647
Senast: flipofacoin
·
Hästhantering Hur förklarar ni för en supergrön nybörjare hur man leder hästen?
Svar
10
· Visningar
2 055
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag är desperat.. vad kan detta bero på.. jag lämnade ut mitt kallblod på foder för 2 månader sen, allt har gått smärtfritt. Alla...
Svar
10
· Visningar
1 707
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Min häst håller på att skaffa sig en ovana jag inte gillar - ber om råd hur jag ska träna så inte ovanan blir en vana! Vi åker och...
Svar
19
· Visningar
2 598
Senast: Fideli
·
Q
Hästhantering Vad har ni för teori i följande fall: Hästen i fråga börjar plötsligt rymma så fort den släpps ut i hagen. Inte ett par gånger, utan...
2
Svar
33
· Visningar
3 484
Senast: qrumelur
·
A
Hästhantering Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, chansar här... När mitt sto var ca ett år rullade hon fast i sin box men lyckades...
2
Svar
24
· Visningar
4 579
Senast: axel
·
A
Hästhantering Hört lite olika om när man bör kastrera unghingst och vill höra vad ni tycker. Hingsten i fråga är född den 18 juni.
Svar
10
· Visningar
2 776
Senast: Casacha
·
Hästhantering Min 5 åring har rätt roliga beteenden för sig. Han bär gärna omkring på sin foderhink om det serveras kraft i hagen. Det i sig är...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 411
P
Hästhantering hur funkar denna kombinationen? ett sto ca 19år arab(korsning?) vall. 1, 22år c-ponny vall.2, 4år shettland vll.3, 9år...
2
Svar
39
· Visningar
3 832
Senast: Pula
·
Hästhantering :D;) http://www.youtube.com/watch?v=InMIR-ySZ5Y&NR=1 Han har även många andra klipp att kolla på.
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Praefatio
·
F
Hästhantering Min foderhäst står på lösdrift men när man ska göra i ordning henne före och efter ridning i stallet så är hon jätteorolig och har svårt...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: Roucle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka