Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Beggrepet NH används ju lite fel nu för tiden. Det står ju för Natural Horsemenship. Alltså att handskas med hästar på ett naturligt...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 896
Senast: Indiv
·
L
Hästhantering Jag har nått en gräns med min häst då jag tror att han har något slags mentalt problem. Jag köpte min häst när han var 2 år, han är...
Svar
12
· Visningar
5 557
Senast: Anaconda
·
Hästhantering hur stöttar/underlättar man bäst? Nu ska min shettis återigen förlora sin boxkompis. Boxkompisen är utdömd & ska tas bort inom 2...
Svar
3
· Visningar
1 655
Hästhantering Funderar på om det är bekvämare för hästen att åka brett än smalt. Vi har köpt en hel bom,då vår ena häst får panik om hon står smalt...
Svar
10
· Visningar
3 678
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Hej, jag har ett fullblodssto på 7 år. När jag rider henne kan hon vara rätt spänd och ofokuserad. Någon som har något tips på övningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 512
Hästhantering Sitter i skolan och jobbar med en utredning och har då valt "Mulkontakt - för eller emot?" Då jag vet att det har varit mycket prat om...
Svar
14
· Visningar
2 042
Senast: axel
·
J
Hästhantering Hej, jag har en foderponny, en c-ponny, korsning. Han är en valack född -02. Jag har en hel del problem med honom, Jamba. Vi har problem...
2
Svar
38
· Visningar
4 849
Senast: arabia
·
J
Hästhantering Jag antar att jag kommer att få många reaktioner på den här tråden. Jag vill bara ha svar, inte en massa dömande inlägg och elaka ord...
2
Svar
28
· Visningar
4 939
Senast: ponnypetra
·
Hästhantering Mitt problem med denna dam är att hon skyggar och lägger i backen eller kastar sig när en annan häst kommer emot henne i...
Svar
13
· Visningar
1 472
Senast: clubman
·
A
Hästhantering Kortfattat, står en unghingst i "mitt" stall, runt halvåret gammal, dock väldigt stor för sin ålder. Inte så mkt hanterad pga privata...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 854
Senast: annorlunda
·
Hästhantering Har haft mitt sto i 3 år nu och hon är en känslig individ. Hon är svårfångad i hagen periodvis. Den lösningen som fungerat bäst...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 463
Senast: Augusti_
·
E
Hästhantering Min medryttarhäst är rätt svårfångad i hagen och far runt som en galning när man ska hämta honom. Igår var första gången jag skulle...
Svar
9
· Visningar
1 573
Senast: Lager
·
R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 759
Senast: Qosack
·
Hästhantering Finns säkert massvis av transporttrådar.. Här kommer ännu en. Enda sedan jag köpte min ponny för 3 år sen så har transporteringen...
Svar
16
· Visningar
1 655
P
Hästhantering Jag har en häst som inte vill gå in i boxen om jag inte lockar med mat. Är det fel att locka med nåt gott för att få hästen att göra...
Svar
16
· Visningar
3 195
Senast: Eligible
·
Hästhantering Om jag leder en häst bara helt vanligt, men den stannar av någon anledning. Om jag då går ett steg tillbaka så jag hamnar någon...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Hollister
·
V
Hästhantering Hej! Vi är två nybörjare på hästar som dessutom ska lasta hästen o åka till en lektion . nu undrar jag vad man bör tänka på när man...
Svar
10
· Visningar
2 914
Senast: Mia_R
·
J
Hästhantering Jag har nyligen blivit medryttare på en unghäst, han är bara fyra år men inriden och inhoppad fast väldigt grön, så jag undrar om någon...
Svar
1
· Visningar
911
Hästhantering Skulle idag avliva min gamla häst som var 25 år. Min pappa hade pratat med en person som jobbar på ett slakteri i närheten och talat om...
Svar
11
· Visningar
1 874
Senast: Ahi
·
Hästhantering Brukar ni klia varandra ni och era hästar? Typ när man kommer till boxen eller hagen och så början man klia så kliar ens goseälskling...
2
Svar
22
· Visningar
2 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka