Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering För att göra en lång historia kort; Har en häst som kom till mig som 3-åring. Var då mycket aggressivt lagd, sur och otrevlig. Bet fram...
2
Svar
27
· Visningar
6 810
Senast: galite
·
Hästhantering Som ni säkert vet så har sedan förut haft lite problem med min häst men har löst det mesta & det är inte så långt kvar innan vi når...
2
Svar
33
· Visningar
4 885
Senast: Chima
·
Hästhantering Hejsan! Har precis kommit hem från den jobbigaste ridturen någonsin. Min häst har alltid varit trafiksäker eller så trafiksäker som man...
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: NightShade
·
Hästhantering hej, jag har ett problem som jag brusar upp antagligen för mycket då jag är lite stressad för vet ska komma och chippa och vaccinera...
Svar
14
· Visningar
2 597
Senast: Heididiane
·
Hästhantering Ibland blir jag inte klok på våra kära 4 benta. Min nya häst kom för 3 veckor sedan. Det visade sig att hon var dräktig och ska föla i...
2
Svar
24
· Visningar
3 606
Senast: MaRomer
·
Hästhantering Hejsan. Jag har en (i april) 4-åring, en urmysig valack, som är väldigt envis. Jag undrar bara om jag kan få tips med en sak. I...
2
Svar
27
· Visningar
2 475
Senast: Twihard
·
E
Hästhantering Heej, jag och min b-ponny ska köpa en ny sadel från sharpman.se. Vi ska åka dit för sadelprovning rättare sagt. Då står det: "...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
21 589
Senast: axel
·
Hästhantering Finns det ngn lag på om minst antal timmar en häst ska vistas ute? Våran stallägare bryr sig inte om ifall hästarna e ute bara i 1...
Svar
2
· Visningar
4 571
Senast: pinky
·
M
Hästhantering Vad tycker ni är snällast mot hästen? Bettlöst träns? Repgrimma? sidepull? Vanlig grimma? Jag rider just nu på repgrimma men det är...
Svar
19
· Visningar
2 958
Senast: pinky
·
Hästhantering Min ponny stor inackorderat i ett stort stall. Tre st ponnys och ca 15 storhästar. Man har ungefär ett halvt insläpp per månad, så vi...
Svar
13
· Visningar
1 977
M
Hästhantering Satt och bläddrade på olika försäkringar och kom till en punkt om olyckan är framme. Om tex. Min häst tagit sig ur hagen och gett sig...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: worthless
·
P
Hästhantering med en häst som har visat ett aggressivt beteende vid hantering i 3 år (så länge jag har haft honom). Jag har nu bestämt att jag inte...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Lager
·
H
Hästhantering Förstår mig inget på alla dessa annonser med bilder på hästar med mulen långt bakom lodplanet! Varför annonserar folk med sådana...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 380
Senast: axel
·
P
Hästhantering Jag har 3 hästar: 2 stora och en shettis. Problemet är att den ena av storhästarna "mobbar" den andra. T ex: 1.Släpper inte in henne...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Dalmas
·
Hästhantering Har en ponny som har börjat bocka när hon får mat. Undrar om någon bara kan ha en idé om varför hon gör det, och hur man kanske kan...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: ffengvall
·
S
Hästhantering Jag har så länge gått och funderat på en fråga, som jag inte riktigt finner något svar på. Ändå blir det fler och fler som lär sina...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Förra hösten läste jag Hempflings bok Hästens själ och kunde inte annat än beundra honom... liksom jag beundrar alla människor som kan...
2
Svar
22
· Visningar
3 736
Senast: Hollister
·
Hästhantering Jag har ridit min medryttarhäst som är en halvblods valack på 18 år i 3.5 år nu. Han är en av de snällaste och stabilaste häst jag...
Svar
0
· Visningar
1 017
M
Hästhantering Jag och min häst håller på med horsemanship sen några veckor tbx. Hon är jätteduktig. Backar jag, backar hon. Hon stannar på kommando...
2
Svar
28
· Visningar
3 282
Senast: moontje
·
A
Hästhantering Jag är en tjej som har tre hästar i ett större stall där det rör sig 20-talet människor med olika erfarenheter av hästar och...
Svar
7
· Visningar
2 693
Senast: _Isa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka