Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har nu flyttat in min häst i ett kollektivstall och är chockad över den dåliga hållningen med djuren men när jag frågar runt i andra...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 109
Senast: Mitrolle
·
E
Hästhantering Jag har en 4 årig basjkir valack som sedan igår helt enkelt tvär vägrar att gå in i stallet om man inte mutar honom med godis.. Jag vill...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 350
Senast: Emblaheart
·
A
Hästhantering Kära buke! Min häst har precis, efter en stor knäoperation fått börja gå ut i liiiten hage. Hon får absolut inte halka, trampa fel...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: sassiball
·
Hästhantering Har en unghäst som bara rymmer ur hagen. Hon har ingen som helst respekt för eltråden, har även provat med elband ifall hon inte ser...
Svar
15
· Visningar
1 778
Senast: smedsussie
·
Hästhantering Jag har en 8 månader ardennerhingts som jag nyligen köpt och han är inte mycket hanterad. Det som vi sysslar med just nu är att ha...
2
Svar
36
· Visningar
6 445
Senast: trailtokan
·
J
Hästhantering Hej! Jag har en jättefin storhäst, och han har alltid varit snäll (ganska iallfall..) Men nu så har han blivit väldigt kaxig. Det...
Svar
6
· Visningar
3 515
Senast: malou78
·
S
Hästhantering Hej! jag har ett varmblodssto på 12 år. för ett tag sen så började hon sparka med sitt vänstra ben vid ridning, men endast i skritt...
Svar
3
· Visningar
1 190
Senast: Popcorn
·
L
Hästhantering Hur gör ni? Ska jag rida in min 3-åring själv eller lämna honom på inridning? Jag har tidigare ridit in några olika hästar, en är idag...
Svar
16
· Visningar
1 551
Senast: Vita_N_6520
·
W
Hästhantering Hej. Jag är en vuxen dam som ska hämta hem en åring (Welsh sto) om en vecka. Då jag aldrig har ägt en unghäst skulle jag bli glad om...
Svar
7
· Visningar
1 321
Hästhantering Hejsan! Vet inte om denna tråd hamnar rätt men jag hoppas på det bästa. Igår var jag med om något väldigt underligt med min...
Svar
12
· Visningar
2 086
Senast: Rie
·
T
Hästhantering Hej Jag sköter och motionerar en shetlandsponny och en connermara hingst 3 dagar i veckan och har dem då som mina egna. Men jag har...
Svar
14
· Visningar
1 505
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Ja tror väl att ja la den i rätt iaf :D? Har en nybliven 4 åring som är lite ouppmärksam när dett gäller mark hantering. När jag...
Svar
0
· Visningar
854
Senast: Anyo
·
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: vanimelde
·
Hästhantering Någon mer som har en häst som skiter i krubban? Min kära häst har under många år nästan alltid skitit i foderkrubban. Har provat o...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 900
Senast: Kokosboll
·
Hästhantering Trillade in i en gammal long reining tråd från 08 och blev helt såld efter att ha sett filmklipp:love: Så, ni som pysslar med long...
2
Svar
34
· Visningar
4 666
Senast: proxyma
·
J
Hästhantering Har precis köpt en ny häst som jag provred 2 gånger och allt fungerade kanon även traven. Tog första ridturen själv igår och det gick...
Svar
9
· Visningar
3 913
Senast: HannaZ
·
Hästhantering Mitt ena pucko (eller det är väll kanske just det han inte är ^^) har lärt sig att öppna grindar med munnen och jag vet inte riktigt vad...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: Apollo 13
·
Hästhantering Nu är det dags att slutmäta min "ponny". 28 Juli år 2009 var han mätt till 147,5 av de förra ägarna. Nu har vi mätt honom lite på skoj...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 699
Senast: chap13
·
Hästhantering Vad gör man åt det? Strömmen är det inga fel på och hon har respekt för tråden, men inte handtagen. Tycker att tråden är så hårt...
2
Svar
27
· Visningar
3 992
Senast: moholmarabs
·
Hästhantering Hej alla duktiga hästmänniskor! Jag skull behöva lite hjälp med att reda ut några frågetecken jag har angående min häst:) Den...
2
Svar
39
· Visningar
4 934
Senast: Ayumi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar