Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Hästhantering Hejsan, vet inte om jag är på rätt forum men kan testa iaf :). Det är så att jag har en medryttarponny som är en korsning antagligen...
Svar
1
· Visningar
2 310
Hästhantering Jag har börjat bli irriterad som bara den just nu . Där jag bor passerar en bilväg utanför huset , visserligen en grusväg men...
Svar
15
· Visningar
1 709
Senast: Speedway
·
Hästhantering Ny pålle kommer på fredag, ett sto på fyra år. Jag har bestämt för att inte släpa ihop direkt utan låta de gå i hagarna bredvid varandra...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: iNHALE
·
P
Hästhantering Plötsligt har det blivit så att en av våra hästar inte låter mig sitta upp i sadeln. Det har inte varit några problem tidigare...
Svar
15
· Visningar
3 939
Senast: Big_lady_zola
·
J
Hästhantering Har en vallack som står tillsammans med 2 andra vallacker. Har tidigare varit lite bråkig vid insläpp men har nu blivit värre.. Så...
Svar
2
· Visningar
1 198
Senast: worthless
·
K
Hästhantering Hejsan! Jag behöver hjälp. Det är så att jag rider på ridskola, ca. 3 gånger i veckan. Hästen jag rider där ärungponny, 7 år. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: anyberg
·
Hästhantering Min 3-åring har gått i hage hela vintern pga all snö som varit. Nu har jag börjat hantera henne igen och hon lyssnar bra, stannar...
Svar
6
· Visningar
1 464
Senast: vicsan
·
S
Hästhantering Min kompis häst har ett problem. När man ska leda ut den ur boxen för att ta den vidare till hagen kastar den med huvudet och slår i...
Svar
14
· Visningar
1 714
Senast: Sandris
·
T
Hästhantering Hej på er! Jag är en ny tjej här på forumet som skulle vilja ha lite respons från andra hästintresserade och kunniga :) Jag...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: RingoBar
·
Hästhantering Jag brukar löslongera mina hästar ibland på min lilla ridbana, jag har två gamla ston som fungerar bra ihop och på senare tid har jag...
Svar
5
· Visningar
1 928
Senast: gadriel
·
N
Hästhantering Hej! Jag har en unghäst som är snart 3 år gammal. Vi har nyligen bytt stall och hon trivs jätte bra som tur är - men... Vi har ett...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: MissLee
·
C
Hästhantering hej! jag har ett stort problem. Min häst som jag haft i snart 3 år, som alltid varit jätte snäll och trevlig mot människor har helt...
2
Svar
25
· Visningar
7 406
Senast: JennyE
·
C
Hästhantering Jag köpte min första häst för 10 mån sen. Ett islandssto som blir 11 år i år en häst som jag käpte med hjärtat och inte hjärnan om man...
Svar
12
· Visningar
1 790
Senast: Cosmic
·
G
Hästhantering Vet inte riktigt om jag lägger denna tråd rätt nu annars får ni gärna flytta den. Jag skulle behöva hjälp med om någon kunde berätta för...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
13 374
Senast: Ullmerkott
·
D
Hästhantering Hej, jag har ett litet problem.. För ett halvfår sen ungefär, fick jag min B-ponny som var väldigt hanterad och snäll men inte inriden...
Svar
8
· Visningar
2 275
Senast: Petunia
·
Hästhantering Har blivit väldigt nyfiken på det här med NH. Jag har aldrig testat det men tycker det verkar intressant. Har gjort ett uppehåll från...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Minnie
·
Hästhantering Äntligen har det hänt. Och jag är så glad. Min häst har aldrig åkt hästtransport, och hästen är 6 år. Hon har bara blivit transporterad...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: karindk60
·
Hästhantering En fin kallblodskille kom till mig sommaren-10. då 8 år, hingst, kastrerades. I stor ohandterad, gått själv i hela sitt liv, haft hästar...
Svar
6
· Visningar
1 718
Senast: nowa
·
A
Hästhantering Har ett litet problem med en minishettis just nu.. Jag kan självklart inte rida på honom, och körning/tömkörning är jag inte så bra...
Svar
15
· Visningar
2 005
Senast: urkella
·
E
Hästhantering Hejsan! Jag har köpt en häst från en ridskola och han är jättefin att rida o.s.v, men känslig och är lite lättstressad med inget...
Svar
12
· Visningar
4 871
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka