Bråk i hagen, råd?

Sv: Bråk i hagen, råd?

Axel:

det här är ett litet stall med bara 4 boxar och ett sommarbete och en vinterhage så jag förstår och håller med om att det bästa vore om de kan gå ihop.

Någon annan undrade om min häst är låg i rang och svaret är definitivt ja.

Hästarna gnäggar glatt åt honom när vi kommer hem från ridturer osv så de verkar ju ändå gilla honom någonstant innerst inne ;)

Sv: Bråk i hagen, råd?

Håller med Zephyra, jag har också tänkt att hästarna borde ha mer respekt för när en människa är i närheten. Jag försöker få dom att lära sig att hålla avståndet när jag släpper in honom i hagen tex. Som tur är bryr sig och förstår mina stallkompisar läget och tar det på allvar och hjälper mig med hämtning i hagen osv.

Tror också det vore bra om vi delade upp dem 2 och 2 ett tag och vet inte riktigt vilket som är bäst, om min går med stoet eller med den beskyddande och "elake" valacken som är ledaren och den som anfaller min häst.

Med den "elake" så dom får lära känna varandra såklart!
Vad tror du händer annars när ni släpper ihop alla igen, jo din häst blir attackerad igen. Tro mig, jag har sett det många gånger!
När ni släppt ihop den "elake" och din, låt dom göra upp i lugn och ro. Ni tjänar inget på att försöka mäkla fred mellan dom, ge dom bara några dagar så blir det bra ska du se.

Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 202
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 680
Senast: Stereo
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 748
Senast: MissFideli
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar